آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 خرداد ماه 1394 = 30-05 2015

فرانس‌پرس: مذاکرات هسته‌ای به مانع خورده است

خبرگزاری فرانسه از دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ژنو خبر داد و نوشت: رژیم ایران امروز بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان خود را رد کرد.

این منبع نوشت: یکماه مانده به پایان مهلت، مذاکرات در مورد دستیابی به توافقی جامع در مورد برنامه‌ هسته‌ای رژیم ایران بر سر مسئله حساس دسترسی به تأسیسات نظامی تهران به مانع خورده است.

رژیم تهران حاضر به باز کردن درهای این تأسیسات به روی ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست. اما قدرت‌های بزرگ به علت ادعاهایی مبنی بر اینکه رژیم ایران در گذشته تحقیقاتی نظامی به منظور دستیابی به بمب اتم انجام داده است، می خواهند این بازرسی‌ها انجام شود.

مارک فیتزپاتریک از مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی اعلام کرد: قدرت‌های غربی نمی توانند توافقی که آژانس بین المللی انرژی اتمی را از بازدید از تأسیسات نظامی منع کند، بپذیرند.


آژانس: تحقیقات ما در ایران به بن بست رسیده

آسوشیتدپرس امروز در گزارشی از وین نوشت: همزمان با تشدید تلاش های بین المللی برای دستیابی به توافق هسته ای با رژیم ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه گزارش داد که یکی از عناصر کلیدی، یعنی ارزیابی این سازمان درباره ادعاهای مربوط به فعالیت رژیم تهران در زمینه تسلیحات هسته ای، اساسا به بن بست رسیده است.

آژانس روی 12 فعالیت ادعا شده تمرکز دارد که به تلاش های رژیم ایران برای ساخت بمب هسته ای اشاره می کند، از قبیل این اتهام که تهران روی ساخت خرج هسته ای برای موشک های خود فعالیت کرده است.

گزارش محرمانه اژانس که روز جمعه منتشر شد و این خبرگزاری به نسخه ای از آن دست یافت نشان می دهد که رژیم تهران هنوز از تحقیقات آژانس در این زمینه جلوگیری می کند.

در این گزارش آمده است: رژیم ایران از ماه اوت هنوز اقدامات جدید و عملی برای پیشبرد روند تحقیقات پیشنهاد نداده است.

آژانس به دنبال مصاحبه با مقاماتی است که مظنون به دست داشتن در برنامه تحقیقات و توسعه سلاح اتمی در ایران هستند. این سازمان همچنین به دنبال بازدید از سایت هایی است که برای این قبیل فعالیت ها به کار گرفته شده است. ولی در شرایطی که رژیم ایران و شش قدرت جهانی در حال نزدیک شدن به پایان ماه ژوئن به عنوان ضرب الاجل تعیین شده هستند، مقامات در تهران تاکید می کنند که اجازه چنین مصاحبه ها یا بازرسی هایی را نخواهند داد.

در این گزارش که برای شورای حکام آژانس و شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد آمده است: آژانس درباره وجود احتمالی فعالیت های هسته ای اعلام نشده مرتبط با سازمان های نظامی از قبیل فعالیت های مربوط به ساخت خرج هسته ای برای موشک ها، همچنان نگران است.

در این گزارش آمده است: رژیم تهران ملزم است که به صورت کامل با آژانس درباره همه مسائل باقیمانده به ویژه آنهایی که باعث ایجاد نگرانی درباره جنبه های نظامی احتمالی برنامه هسته ای آنها شده است همکاری کند و از جمله، امکان دسترسی بدون تاخیر به همه سایت ها، تجهیزات، افراد و اسناد مورد نظر آژانس را فراهم نماید.

پیش از این حل و فصل تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره گذشته برنامه هسته‌ای رژیم ایران، پیش نیاز اجرایی شدن توافق جامع احتمالی هسته‌ای بین جمهوری اسلامی و 5+1 اعلام شده بود.



رامتین May 29, 2015 06:10 PM

نمی ذارن اسرار نکنین خب ، اینا شمارو سر کار گذاشتن حسابی
طفلی ها میخوان هر طور شده اتمی بشن چیکارشون دارین

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد May 29, 2015 08:24 PM

همه می دانند که تلاشهای مخفیانه حکومت اسلامی طی سالهای متمادی پس از جنگ توسط سپاه پاسداران مدیریت و اجرا شده و صرفا برای دسترسی به بمب اتمی بوده است۰ از هر که می پرسیدی ایران به انرژی هسته ای چه نیازی دارد می گفت چطور اسرائیل و پاکستان داشته باشند و ما نداشته باشیم۰ که البته منظورشان بمب اتمی بود و نه نیروگاه برق هسته ای۰ حالا حکومت گرفتار شده و باید ثابت کند که غنی سازی را برای تولید برق می خواسته و نه بمب۰ در حالیکه با اورانیوم ۳/۵ درصد هم میتوان برق تولید کرد و به عنی سازی ۹۰ درصدی نیاز نداشته۰
مزدوران حکومت حس کرده اند که دوران چپاول شان پایان یافته و به حسابرسی نزدیک شده اند۰ از همین رو وحشت سراسر وجودشان را فرا گرفته و آن را در هر تریبونی که به دست آورند نشان میدهند تا شاید بتوانند مسیر وقایع را با فریبی جدید منحرف کنند۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد May 29, 2015 08:29 PM

رژیم اسلامی رو به سرنگونی است و عوامل رژیم دست و پای آخر خود را میزنند۰ شرایط حساس کنونی می طلبد که اپوزیسیون علاقمند به آینده ایران و معتقد به حقوق بشر برنامه مدونی برای حکومت جایگزین آماده کنند و در اختیار افکار عمومی قرار دهند غفلت از این امر می تواند ایران را در خلاء قدرت پس از خامنه ای به کودتا، جنگ داخلی، نفوذ هرچه بیشتر روسیه و دیکتاتوری حتی سیاه تری دچار نماید۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 29, 2015 10:01 PM

اخه هنوز نفهمیدند رژیمی که ۱۲ سال بازی موش و گربه راه انداخته وهی نشست اتمی وتاکنون به نتیجه هم نرسیده هدف رژیم رسیدن به بمب اتم است اخه هربچه ائی هم میفهمد اگررژیم شفاف بود وبه اژانس بین المللی ازادانه اجازه بازرسی ازتاسیسات میداد که کاربه اینجا کشیده نمیشد رژیم وملای کینه ای هدف اش نابودی اسرائیل و جایگزین کردن فلسطین درکشوراسرائیل است وبس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: