آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 خرداد ماه 1394 = 02-06 2015

بازرسی از مراکز نظامی؛ هشدار غرب به رژیم تهران

به گزارش الجزیره، کالین کال، یکی از مشاوران امنیت ملی معاون رئیس جمهور آمریکا در نشستی که توسط مرکز بروکینگز در قطر برگزار شد، گفت: به موجب توافقنامه جامع هسته ای، تاسیسات حساس رژیم ایران تحت شدیدترین بازرسی ها قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که رژیم ایران درخواست دسترسی به مراکز نظامی و مصاحبه بازرسان بین المللی با دانشمندان هسته ای خود را رد کرده است.

در همین حال وزیر خارجه فرانسه بار دیگر تاکید کرد که هرگونه توافق هسته ای با رژیم ایران باید شامل دسترسی بازرسان به مراکز نظامی باشد.

لوران فابیوس در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: یک توافق احتمالی با رژیم ایران خطر مسابقه تسلیحات اتمی را در منطقه به همراه خواهد داشت مگر اینکه در این توافق دسترسی بازرسان به مراکز نظامی و دیگر تاسیسات مخفی در ایران تضمین شود.

وی افزود: در غیر این صورت برخی کشورهای منطقه خواهند گفت خوب یک کاغذ امضا شده ولی قوی نیست، بنابراین باید خودمان هسته ای شویم.

وزیر خارجه فرانسه افزود: به همین دلیل بازرسی ها باید بخشی از توافق نهایی باشد تا تضمین شود رژیم ایران بطور مخفیانه برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش نمی کند. وی افزود: بهترین توافق نیز اگر نتوان آن را راستی آزمایی کرد، بی فایده است.

وال استریت ژورنال نوشت: اظهارات فابیوس نشان می دهد که مذاکرات هسته ای هنوز با شکاف های زیادی تا دستیابی به توافق نهایی روبرو است. جان کری روز شنبه برای گفتگو با جواد ظریف به ژنو سفر کرده بود. یک مذاکره کننده رژیم ایران به تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد در این مذاکرات هیچ اختلاف مهمی حل و فصل نشد.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ضرب الاجل سی ام ژوئن گفت: به نظرم ضرب الاجل ها یک ساز و کار فشار آور در مذاکرات است و لازم است که تصمیمات دشواری گرفته شود.




homa June 1, 2015 06:00 PM

اگر اینطورکه مشاورامنیتی ملی معاون اوباما میگوید درموردتاسیسات اتمی تحت شدیدترین بازرسی ها قرارخواهد گرفت فکرنکنم سپاه پاسداران کوتاه بیاید حتی شده ظریف ویا روحانی را ترور کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak June 2, 2015 08:23 AM

تمام این هیاهوها همانند بنزین ریختن روی آتش است که هرچه بیشتر شعله و حرارت را بالا برده جهت کنترل ان دسته از خشک مقدس های بی مغز که در همان حال باقی بمانند و تزلزلی در آنها ایجاد نشود و دسته دیگر که منافهشان به خطر میافتد یا بقول معروف نانشان اجر میشود پشت رهبر پنبه ای شان را خالی نکنند هم اینوری ها میدانند چه کار میکنند و هم اونوری ها و درست این مردم هستند که سر کارشان گذاشتند البته زهی خیال باطل , حرکت موزون تغیرات نوین منطقه به سرعت در حال شکل گرفتن است هر آنکه در مسیر این دگرگونی خواسته چه ناخواسته قرار گیرد بین چرخ دنده هایش له و لورده خواهد شد تنها راه نجات از این منجلاب اتحاد و یک پآرچه گی از پیرو جوان زن و مرد مردم ما اگر این فرصت تاریخی را نبینند دیگران برایش تصمیم گرفته خیلی زود تیکه تیک شدن ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: