آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 تیر ماه 1394 = 22-06 2015

«جاسوسی آنلاین» از نمایندگان مجلس ولایت

باشگاه خبرنگاران: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولانی هستند که به اقتضای شغل خود به انواع اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه دسترسی دارند اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا اقدامات لازم برای جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات در دسترس را دارند؟

متأسفانه نمایندگان مجلس همچون برخی دیگر از مسئولان کشور از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند بدون آنکه توجهی به توصیه‌های امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تهدیدات گوشی تلفن همراه هوشمند داشته باشند.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال سوم، این کمیسیون دو بار به نمایندگان مجلس هشدار داده است، چراکه طبق اطلاعات دقیق در دسترس، گوشی‌های تلفن همراه حتی در حالت خاموش کاملاً یک ابزار گیرنده هستند.

سیدحسین نقوی حسینی به جاسوسی آنلاین از طریق گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید: در هر جایی حتی اگر گوشی تلفن همراه به صورت خاموش در جیب باشد، طرف مقابل می‌تواند مکالمات محیط را کاملاً دریافت کند.

وی می‌افزاید: اخیراً طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند تا از طریق پریزهای برق بتوانند اطلاعات دریافت کنند که تا حدودی هم موفق شده‌اند؛ به ویژه در بخش‌هایی که فیبر نوری وجود دارد.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا تاکید می‌کند: گوشی‌های تلفن همراه یک ابزار جاسوسی هستند، بارها توصیه کرده‌ایم کسانی که در جایگاه سیاسی هستند از جمله نمایندگان مجلس از گوشی‌های بسیار ساده استفاده کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: