آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 تیر ماه 1394 = 22-06 2015

روزنامه خارجی: اینجا شکنجه گاه اوین است

نگاه اینفو بائه به زندان اوین
جهنم مخالفان و روزنامه نگاران

روزآنلاین: زندان اوین با ظرفیتی معادل ۱۵ هزار نفر به بدنام ترین زندان ایران تبدیل شده. این زندان که در شمال غربی تهران واقع شده، به دلیل وجود اندیشمندان، اشخاص سیاسی، روزنامه نگاران و دانشگاهیانی که در آن زندانی اند، به نام "دانشگاه اوین" شناخته می شود.

مازیار بهاری، روزنامه نگار ایرانی-کانادایی ۱۱۸ روز در زندان بسر برد و پس از تحمل شکنجه های جسمانی و روانی بسیار مجبور به قبول اعترافات اجباری شد. گفته های مازیار بهاری دقیقاً بازتاب آن چیزی است که سازمان های مدافع حقوق بشر به این زندان نسبت می دهند: سبعانیت نگهبانان و بازجویان.

این زندان آنچنان هولناک است که سازمان مجاهدین آن را به عنوان "جهنم روی زمین" می شناسد. فعالان حقوق بشر می گویند که تمامی اسناد مربوط به سوءاستفاده های سیستماتیک، ازجمله شکنجه، که در این زندان انجام می‌شود، موجود است.

زهرا کاظمی، عکاس خبری ایرانی-کانادایی نیز در اوین جان خود را ازدست داد. به گفته خانواده زهرا کاظمی، مرگ وی به دلیل آسیب هایی بود که در زمان شکنجه علیه او وارد شده بود.

اخیراً نیز گزارش شد که در تاریخ ۱۷ آوریل درگیری هایی در زندان انجام شده و به گفته سازمان عفو بین الملل، مبارزان محلی آن را "پنج شنبه سیاه" نامیده اند. در آن روز، زندانیان بند ۳۵۰ که اغلب آنها را اندیشمندان و اشخاص سیاسی تشکیل می دهند، ضرب و شتم هایی را متحمل شدند. برخی از مجروحان این واقعه حتی امکان دستیابی به درمانگاه را نیز نیافتند.

سعید بو مدوحه، معاون سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و آفریقای شمالی، دراین خصوص می گوید: "عوامل امنیتی به شدت و با سبعانیت غیرقابل باوری نسبت به اعتراضات داخل زندان اوین واکنش نشان دادند: توهین، ضرب و شتم، کشیدن زندانیان روی زمین. چنین بدرفتاری هایی نسبت به زندانیان، درواقع سوء استفاده مسؤول زندان از قدرت اش است."

شهردار تهران، علی رغم داستان غم انگیزش، درنظر دارد که زندان اوین را به یک پارک تبدیل کند. این اقدام او با واکنش های متفاوتی همراه بود.

به گزارش شبکه بی بی سی، سایت خبری "عصر" در ستون خود می نویسد: "انتقال ۱۵ هزار نفر به خارج از تهران می‌تواند مشکلات بسیاری را برای زندانیان و خانواده‌های آنها ایجاد کند."



Dariush June 22, 2015 03:51 PM

خمینی: در اسلام زندان وجود ندارد و ما خلاف کاران را نصیحت می‌کنیم! در اوایل انقلاب خیلی‌ از زندانیان خطرناک را آزاد کردند که بعدا به هسته اصلی‌ سپاه و بسیج تبدیل شدند! شاید بیش از صد هزار از جوانان را به اسم "منافق" همین حرامزاده خمینی کشت و سراسر ایران را اوین کرد و این کابوس ادامه دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: