آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 تیر ماه 1394 = 27-06 2015

کردستان؛ تایید حکم سه سال زندان یک فعال مدنی

تایید حکم سه سال زندان یک فعال مدنی در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

حکم محکومیت علی خوشنمک فعال مدنی اهل مریوان از سوی شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر در سنندج تایید شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان،شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ریاست قاضی طیاری حکم ۳ سال حبس برای برای علی خوشنمک فعال مدنی که قبلا در دادگاه انقلاب مریوان صادر شده بود را تایید کرد.

علی خوشنمک در تاریخ هشتم آذرماه سال ١٣٩٣، توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت، و از آن زمان تاکنون در زندان بسر می برد.

یکی از نزدیکان این فعال مدنی در این باره به "کانون مدافعان حقوق بشر کردستان" گفت که ایشان ﺩﺭ ۲۱ ﺑﻬﻤﻦ ﺳﺎﻝ گذشته و ﺩﺭ ﺩاﺩﮔﺎﻩ انقلاب ﻣﺮﻳﻮاﻥ که به ریاست ﻗﺎﺿﻲ ﺳﺎمی ﻧﮋاﺩ برگزار شد، ﺣﻜﻢ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻣﺎﺩﻩ ( ۴۹۹ و ۵۰۰) ۳ ﺳﺎﻝ ﺑﺮاﻱ ﻣﺎﺩﻩ ۴۹۹ و ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﺑﺮاﻱ ﻣﺎﺩﻩ ۵۰۰ صادر شد.

وی همچنین گفت که بعد از اعتراض وکیل ایشان به حکم صادره، پرونده به دادگاه تجدید نظر استان ارسال و ﭘﺲ اﺯ ۵۲ روز پرونده ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ۲۱ ﺧﺮﺩاﺩ ﺑﻪ ﺩاﺩﮔﺎﻩ تجدید ﻧﻆﺮ ﺑﻪ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻗﺎﺿﻲ ﻃﻴﺎﺭی ﺩﺭ ﺳﻨﻨﺪﺝ ﺗﺤﻮﻳﻞ داده ﺷﺪ. که امروز حکم سال ایشان در این دادگاه به تایید رسید.

این شخص نزدیک به خانواده آقای خوشنمک همچین اضافه نمود که وی هم اکنون در زندان مریوان بسر می برد و وضعیت ﺟﺴﻤﻲ مناسبی ندارد، بطوری که از همان روز اول بازداشت از ناحیه شنوایی دچار مشکل شده و تاکنون به درخواست های وی مبنی بر درمان ایشان پاسخی داده نشده است.

علی خوشنمک، ۵٢ ساله و دارای همسر و ٣ فرزند است. او از فعالان مدنی شهر مریوان به شمار می‌رود که در تاریخ هشتم آذرماه سال ١٣٩٣، توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: