آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 تیر ماه 1394 = 28-06 2015

مذاکرات اتمی؛ سخنان تامل برانگیز مقام انگلیسی

خبرگزاري رويترز از وين گزارش داد محمد جواد ظريف وزير امور خارجه رژیم ایران براي مشورت هاي يک روزه با رهبر درباره مذاکرات هسته اي يکشنبه به تهران باز مي گردد.

به گفه يک مقام ناشناس، ظريف امشب به تهران باز مي گردد و فردا مجددا به وين خواهد رفت.

گفته می شود مذاکرات پس از 30 زوئن (10 تیرماه) ادامه خواهد داشت، ولی تمدید پنج ماهه در کار نیست. برخی رسانه ها با اعلام خبر بازگشت یک روزه ظریف به تهران، از تمدید پنج ماهه مذاکرات خبر داده بودند.

در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس امروز تاکید کرد اختلافاتی در تفسیر توافق (بیانیه) لوزان با رژیم ایران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ هاموند روز یکشنبه هشدار داد امضا نکردن موافقتنامه با رژیم ایران، بهتر از امضا کردن یک موافقتنامه بد است.

همزمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پس از ورود به محل برگزاری مذاکرات هسته ای در وین گفت که مذاکرات سخت است اما رسیدن به توافق غیرممکن نیست.

فدریکا موگرینی در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم مسائل باقیمانده در روزهای آینده حل شود اما این به اراده سیاسی طرف های مقابل بستگی دارد .

این در حالیست که گزارشگر سی ان ان از وین گزارش داد: انتظارات درباره حصول یک توافق هسته ای نهایی در مذاکرات نسبت به زمان حصول توافق (بیانیه) لوزان کمتر شده است.

این گزارشگر درباره اینکه آیا مذاکره کنندگان به حصول توافق نهایی خوشبین هستند یا خیر، گفت من فکر می کنم فضایی که در اینجا وجود دارد این است که موانع از آنچه قبلا تصور می شد بیشتر هستند. اگر به دوم ماه آوریل و نشست سوئیس و زمان حصول توافق لوزان (بیانیه لوزان) بازگردیم برای حصول آن توافق بسیاری از مسائل مورد اختلاف حل و فصل شده بود و دستکم تا همین هفته گذشته خوشبینی وجود داشت. اما هفته گذشته رهبر رژیم ایران خطوط قرمزی را ترسیم کرد که ظاهرا نوعی عقب نشینی از برخی توافقات لوزان بود.

وی افزود: از زمان نشست های سوئیس برخی موانع سخت دوباره بر سر راه قرار گرفته است، پس نباید انتظار داشت که کار آسانی پیش رو باشد. ما همچنین دیروز از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم ایران سخنانی را شنیدیم که ظاهرا انتظارات را در مورد دستیابی به توافق کم می کند.



ali June 28, 2015 02:32 PM

در هر کجاي دنيا اگر جنايت و کثافتکاري وجود دارد همانجا آمريکا در حال بالا کشيدن شلوارش است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم June 28, 2015 04:51 PM

واقعا درسته! هر گندی الان در هر کجای دنیا دیده می شود یک سرش توی کاخ سفید و یک سرش در بیت العنکبوت است بخصوص این حسین اوباما گند زده به ابر قدرتی امریکا کدوم ابر قدرت؟ اینهمه اشتباهات سیاسی و تاریخی دیگه جائی برای ابر قدرتی امریکا باقی نگذاشته مارتین لوتر کینگ کجا و این اوبامای وارفته کجا؟؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: