آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 تیر ماه 1394 = 30-06 2015

قبح خشونت در جامعه شکسته شده است

رخشان بني‌اعتماد پس از تماشاي نمايش «چشم در برابر چشم» گفت: در سال‌هاي اخير قبح ناهنجاري و خشونت شکسته شده و اين اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ مي‌دهد و زمينه‌هاي خشونت براي همگان فراهم است.

به گزارش ايلنا، کارگردان فيلم «قصه‌ها» يکشنبه – 7 تيرماه – پس از تماشاي نمايش «چشم در برابر چشم» در گفتگو با کارگردان و عوامل اين نمايش درباره مسئله مطرح شده اظهار کرد: اسيدپاشي معضلي اجتماعي است که طي سال‌هاي اخير افرادي مانند آمنه بهرامي دچار اين اتفاق هولناک و غير‌انساني شدند.

مساله‌اي که بعد از ماجراي آمنه بارها و بارها تکرار شد و زاييده خشونت جاري در جامعه امروز ما محسوب مي‌شود.

او افزود: مساله اصلي همين خشونت است، نه قصه آمنه بهرامي، آن اتفاق هولناک را همه ديدند. اين خشونت سال‌هاي زيادي است که در جامعه رواج داشته و هيچ‌گونه خانه امن و حاشيه امنيتي براي زنان وجود نداشته است.

بني‌اعتماد خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌هاي اخير قبح ناهنجاري و خشونت شکسته شده و اين اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ مي‌دهد و زمينه‌هاي خشونت براي همگان فراهم است. در ماجراي اسيد پاشي و اتفاقي که براي آمنه بهرامي افتاد، مرز بين بخشش و محکوميت مشخص نبود يا مجرم بايد قصاص مي‌شد يا آن طرف بخشش از سوي قرباني بود. فاصله و مرزي وجود ندارد و همين امر باعث مي‌شود که قبح جنايتي همانند اسيد پاشي براي جامعه بريزد و هر کسي به خود اجازه دهد که دست به چنين جنايتي بزند.

کارگردان «زير پوست شهر» گفت: موضوعي که شما در اين نمايش به آن پرداختيد، يک سوژه مهم اجتماعي است و اميدوارم در ادامه مسير با قدرت به کار خود ادامه دهيد و به نازنين سهامي‌زاده و گروهش خسته نباشيد مي‌گويم و آرزوي موفقيت مي‌کنم.

«چشم در برابرچشم» نوشته سياوش حيدري و کارگرداني نازنين سهامي‌زاده با ايفاي نقش نرگس نيک سيرت، شيما بختياري و سارا رسول زاده هر روز ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي‌رود. در اين نمايش زندگي آمنه بهرامي‌نوا (قرباني اسيدپاشي) بر اساس کتابي به همين نام در سه پرده روايت مي‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: