آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

مذاکرات اتمی ؛ آخرین هشدار اوباما به خامنه ای

روز سه شنبه در وین اعلام شد که مذاکرات هسته‌ای یک هفته تمدید می شود. در همین حال رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورتی که توافق هسته ای با رژیم ایران بد باشد، از مذاکرات کنار خواهد رفت.

به گزارش سی ان ان، اوباما گفت: چارچوب توافق حاصل شده در لوزان، چارچوبی است که اگر به صورت درست اجرا شود، در حقیقت هدف مرا برآورده خواهد ساخت که آن دست نیافتن رژیم ایران به سلاح هسته ای است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: مذاکره کنندگان رژیم ایران حرف هایی درباره امکان تبعیت از برخی مفاد توافق لوزان می زنند. در صورتی که آنها تبعیت نکنند، ما با مشکل مواجه می شویم زیرا من از همان آغاز گفتم که اگر توافق بد باشد، از مذاکرات کنار خواهم رفت.

اوباما گفت: هنوز مذاکرات سختی باید انجام شود اما در نهایت آنها (رژیم تهران) باید مشخص کنند که می خواهند به خواسته های تعیین شده جامعه بین المللی برای ارزیابی دقیق و مداوم امکان دستیابی به سلاح هسته ای جامه عمل بپوشانند یا خیر.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در نهايت آنها (رژیم ایران) بايد عمل به خواسته های بين المللی (بازرسی‌های سخت) را نشان دهند، با توجه به رفتار گذشته آنها، این امر به‌ سادگی حاصل نمی‌ شود یعنی با یک اعلام از جانب آنها یا چند بازرسی گاه و بیگاه، بلکه باید یک مکانیزم جدی و سخت برای راستی آزمایی باشد. این آزمایش نشان خواهد داد که آیا ما توافقی خواهیم داشت یا خیر.

اوباما هشدار داد که در صورت مطرح بودن یک توافق بد، از مذاکرات هسته ای با رژیم ایران خارج خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در باره رابطه احتمالی با رژیم تهران نیز گفت: ما اختلافات عمیق و ریشه ای با رژیم ایران داریم که یک شبه حل نخواهد شد.




مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد June 30, 2015 09:06 PM

به نظرم اُباما بالاخره دارد متوجه می شود که خدعه، تظاهر و دبه کردن جزو اصول خدشه ناپذیر سیاستهای آخوندی است و اطمینان کردن به لبخندهای ظریف، امید و اعتبارش را خدشه دار خواهد کرد۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


محسن July 1, 2015 02:05 PM

اوباما داره دوروغ میگه داره فیلم بازی میکنه اینا همش ظاهر سازیو فیلمه ! میخواد وانمود کنه که این توافقنامه خیلی محکمه و جلو بمب اتم اخوندارو میگیره در حالیکه اصلا اینطور نیست برای اوباما تنها چیزی که مهم نیست بمب اتم اخونداست توافقنامه بدون امکان بازرسیهای سر زده و گسترده یعنی چی هان ! ؟؟؟؟ یعنی باز گذاشتن راه برا رسیدن به بمب اتم اقای اوبامای مماشاتگر که رفیق اخوندائی مردم گوسفند نیستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: