آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

توافق آمریکا و کوبا برای بازگشایی سفارت

شبکه خبری "بی بی سی" به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که این کشور و کوبا بر سر بازگشایی سفارتخانه های خود در کشور مقابل توافق کرده اند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه رسما تصمیم واشنگتن و هاوانا برای بازگشایی سفارت‌هایشان را اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، آمریکا و کوبا قرار است امروز (چهارشنبه) رسما از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌هایشان را اعلام کنند.

به نوشته پایگاه خبری «پالیتیکو»، مقامات دولتی آمریکا می‌گویند باراک اوباما رئیس‌جمهور و جان کری وزیر خارجه این کشور این تصمیم را رسما اعلام کرده و در مورد آن سخنرانی خواهند کرد.

در بیانیه سه‌شنبه شب یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، بدون اشاره به تاریخ دقیق بازگشایی سفارت‌ها، آمده است: «ما فردا رسما اعلام خواهیم کرد که ایالات متحده و کوبا برای از سرگیری روابط عادی دیپلماتیک و بازگشایی سفارتشان در پایتخت‌ طرف مقابل، به توافق رسیده‌اند.»

آذر ماه سال گذشته بود که اوباما و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا در سخنرانی‌های جداگانه اما همزمان، از تصمیمشان برای پایان دادن به خصومت 6 دهه‌ای خبر دادند.

در این مدت واشنگتن کوبا را از لیست کشورهایی که آن‌ها را حامی دولتی تروریسم می‌خواند، خارج کرده، برخی تحریم‌های ضدکوبا را برداشته و هیئت‌هایی را نیز به هاوانا فرستاده است.




Ira July 1, 2015 05:44 AM

آفرین بر هر دو ملت
آفرین بر هر دو حکومت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: