آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

اعلان جنگ تروریستهای اسلامی به ارتش مصر

ارتش اسرائیل از تقویت نیروهای خود در مرزها با مصر پس از درگیریهای امروز در سیناء خبر داد.

منابع امنیتی مصر گفتند دستکم 70 سرباز مصری و غیرنظامی در حملات مسلحانه و بمبگذاری امروز در شمال صحرای سینا کشته و دهها سرباز دیگر نیز زخمی شده اند. همین منابع از هلاکت دستکم 50 تن از تروریستهای جهادی در جریان درگیریها خبر می دهند.

به گفته سخنگوی ارتش مصر، دستکم 70 فرد مسلح در حمله به پنج پایگاه نیروهای مسلح این کشور در شمال صحرای سینا مشارکت داشتند.

شاهدان گفتند: افراد مسلح با خودروهای بمبگذاری شده به مواضع نظامی نیروهای ارتش مصر در الشیخ زوید و مرکز پلیس این شهر حمله کردند. آنها جاده های اصلی در سینا را بمب گذاری کردند تا جلوی رسیدن نیروهای کمکی مصر را بگیرند.

افراد مسلح تعدادی از تانکهای ارتش مصر را در الشیخ زوید با موشکهای هدایت شونده کورنیت هدف قرار دادند.

گروه تروریستی داعش در حملات امروز خود در استان سینای مصر از سلاحهای سنگین و موشک استفاده کرد.

به گفته برخی منابع، افراد مسلح ولایت سینا وابسته به داعش در خیابان های شهر الشیخ زوید در شمال صحرای سینا در مصر مستقر شدند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش مصر گفته جنگنده‌های اف16 ارتش برای تعقیب تروریست ها وارد عمل شده اند و دو مرکز اصلی تجمع آنها هدف قرار گرفته به طور کامل ویران شده است.

یک کارشناس امور گروههای تروریستی در قاهره گفته: ما با یک شبکه منطقه ای روبرو هستیم. برخی از نیروهای خارجی از داعش مصر حمایت می کنند و این از نوع سلاحها و نوع اطلاعاتی که به دست می آورند مشخص است. هدف تروریستها نیز از کنترل خارج کردن بخشهایی از مصر است.

این کارشناس درباره چگونگی برخورد ارتش مصر به این مسئله نیز گفت: ارتش مصر ارتش بزرگی است و بر اوضاع مسلط است و بر تروریسم پیروز خواهد شد. قبلا نیز مصر بر تروریسم پیروز شده است. ارتش مصر می تواند گروه تروریستی داعش را در سینا و مناطق دیگر تارو مار کند.

وزارت دفاع مصر عصر امروز در منطقه صحرای سینا حالت فوق العاده اعلام کرد و نخست وزیر مصر نیز در یک برنامه تلویزیونی گفته کشور در حال جنگ واقعی با تروریستهاست.

منابع قضایی در قاهره نیز گفتند هیئت دولت مصر امروز در پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم بازنگری می کند تا به عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ارائه شود.

السیسی روز گذشته در مراسم تشییع دادستان کل مصر گفت: تاکنون تدابیر فوق العاده تحمیل نکرده‌ایم. دست عدالت نیز در حال حاضر دچار مشکلاتی است و ما قوانین را اصلاح خواهیم کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: