آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

اختلاف در تفسير بيانيه لوزان؛ نشانه خطرناک؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی سفر فردا پنج شنبه یوکیا آمانو، مدیرکل این آژانس به تهران را تأیید کرد.

پیش تر خبرگزاری ایرنا گزارش کرده بود که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا پنج شنبه برای گفت‌وگو با حسن روحانی رئیس جمهوری و علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت به تهران می‌آید.

یک منبع دیپلماتیک در وین هدف از سفر یوکیا آمانو را گفت و گو درباره فعالیت‌های گذشته و دریافت پیشنهادهای جمهوری اسلامی برای رفع سوء تفاهمات (!!)عنوان کرد.

هنگامی که جمهوری اسلامی مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نپذیرفت، آژانس راه حل پیشنهادی تهران را جویا شده که در این سفر جمهوری اسلامی راه حل خود را ارایه می کند.


اختلاف در تفسير بيانيه لوزان نشانه خطرناکی است

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، اختلافات در تفاسیر کاخ سفید و رژیم ایران از بیانیه لوزان می تواند یک نشانه خطرناک حتی در صورت حصول توافق نهایی باشد.

کاخ سفید پس از توافق لوزان گزاره برگی منتشر کرد مبنی بر اینکه رژیم ایران با ارائه دسترسی و اطلاعات بسیار وسیع تر در باره برنامه هسته ای اش، شامل تاسیسات اعلام شده و نشده،‌ موافقت کرده است.

مقامات آمریکایی، وزیر خارجه فرانسه و دیگر دیپلمات های ارشد غربی متعاقبا گفتند که آن بیانیه بازرسی از مراکز نظامی مشکوک به فعالیتهای هسته ای را شامل می شود.

اما رهبر حکومت ایران هفته گذشته گفت که مراکز نظامی مشمول بازرسی ها نخواهد بود. وی همچنین محدود کردن پیشرفت هسته ای و تحقیق و توسعه در کشورش را به مدت ده سال رد کرد.

اولی هینونن که 27 سال بازرس تسلیحاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است، می گوید: با نظر به سوابق قبلی با رژیم ایران شاهد اختلافاتی در دیدگاه ها و تفاسیر در گذشته بوده ایم.

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی که نسبت به توافق احتمالی بدبین است، نیز می گوید: اختلاف در تفاسیر منعکس کننده شکاف های اساسی میان اهداف آمریکا و رژیم ایران است و مشخص شدن واقعیت پس از توافق نهایی به انفجار یک بمب ساعتی می انجامد.



homa July 1, 2015 02:25 PM

دبیر "جبهه دمکراتیک ایران"، خبر داد بر اساس این خبر، طبرزدی شامگاه سه‌شنبه (۳۰ ژوئن/ ۹ تیر) از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده است
امیدوارم همه زندانیان سیاسی ازاد شوند امین
خوشحال شدم از این خبر

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem July 1, 2015 04:13 PM

چنانچه خبر آزادی طبرزدی درست باشد به ایشان به سهم خود تبریک میگویم افرادی مانند مهندس طبرزدی خاری در چشم دشمنان ایران زمین هستن شیر مردانی مثل طبرزدی تسلیم فرهنگ مبتذل آخوندی نخواهند شد و طبر به مغز پوک آخوند میزنند آخوند اجنبی فکر میکند که امثال ایشان را با زور میتواند تسلیم کند سرنگون باد حکومت کثیف آخوندی پاینده ایران و ایرانی با هر دین و مسلکی

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش July 1, 2015 05:10 PM

خدا کند با رفتن یوکیا آمانو مدير کل آژانس بين المللى انرژى اتمى به تهران دراين لحظات حساس آخر(دقيقه 90) ماقبل امضاى قرارداد بين 1+5 باايران در مورد مساله اتمى در وين! حکومت آخوندى حيله گر و مکار ج ا قول و قرارى و يا وعده اى بااو نگذارد! که شايد ج ا بتواند در آينده سبيل او را چرب کند! چون تجربه نشان داده است که از اين حکومت متخاصم و داعشى ج ا همه چيز بعيداست! کوروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: