آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

افزایش ۲.۳ برابری آلودگی هوای تهران

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش ۲.۳ برابری آلودگی هوای شهر تهران در امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری تهران؛ علی محمد شاعری ضمن بیان این مطلب افزود: از ابتدای امسال تاکنون ، شاخص کیفیت هوای تهران فقط در63 روز، علامت «سالم» را نشان داده که این رقم در مقایسه با سال گذشته، 20 روز کمتر بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، تهران30 روز هوای ناسالم داشته است در صورتی که در مدت مشابه سال 93 فقط13 روز هوای ناسالم را تهرانی‌ها تجربه کرده اند.

شاعری گفت: به دلیل ورود ریزگردها و همچنین گرد و غبار برخاسته از اراضی بیابانی اطراف تهران ، هوای تهران در اکثر روزها خاکستری است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: مدیریت ناصحیح بر منابع آب، بیابانزایی و مصرف بی رویه انرژی‌های فسیلی علل اصلی آلودگی هوای کشور و کلانشهر تهران است.

به گفته وی به طور کلی ریزگردها براثر برخورد بادهای مخالف و ایجاد همگرایی که موجب انتقال ذرات گرد و خاک از سطح زمین به ترازهای بالاتر شده و به دنبال آن هوایی غبارآلود نمایان می کند به وجود می‌آید.

شاعری افزود: آلودگی‌های هوا در شش ماه نخست سال عمدتاً مربوط به ریزگردهای ناشی از بیابان های خارجی و داخلی است، اما منابع آلودگی هوا در 6 ماه دوم سال مربوط به خودروها، موتورسیکلت و منابع خانگی، اداری و غیره است.

بر اساس این گزارش؛ ایستگاه های پارک قائم با 43 روز هوای ناسالم، دانشگاه علم و صنعت 40 روز، ستاد بحران 38 روز و فرمانداری شهرری با 35 روز هوای ناسالم آلوده ترین ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران در سال 94 را به خود اختصاص داده اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: