آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

یک هنرمند و نقاش بهایی امروز بازداشت شد

«شهریار سیروس» هنرمند بهایی امروز ۱۰ تیر ماه، توسط ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این هنرمند بهایی امروز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴، توسط ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل شد.

منبع موثقی درباره این هنرمند بهایی به کمپین گفت: "مامورین با نشان دادن حکم و ضبط کلیه لوازم شخصی او را همراه خود بردند."

«شهریار سیروس» از سال ۱۳۷۰، نقاشی را به صورت حرفه‌ای نزد اساتیدی چون «آیدین آغداشلو»، «روئین پاکباز» و «احمد وکیلی» آموخته و مطالعات و تحقیقاتی در زمینه فلسفه و تاریخ هنر به موازات مهارت در تکنیک‌های نقاشی انجام داده که حاصل آن چند مقاله تحت عناوین "هنرهای برگرفته و فرهنگ جهانی" و "هنر در آستانه هزاره سوم" می‌باشد که در مجله هنر ایران به چاپ رسیده است. در کنار این فعالیت‌ها ده‌ها مقاله از او در سایت‌های مختلف منتشر شده است.

این هنرمند غیر از نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی و حضور در «سومین بینال نقاشان ایران» بیش از 10 سال است که در رشته‌های طراحی، نقاشی، تاریخ هنر، کمپوزیسیون و مبانی هنرهای تجسمی و مبانی فلسفه هنر به تدریس مشغول می‌باشد. آخرین تجربه نقاشانه او استفاده از آکریلیک بر کاه‌گل بوده که در آن فضاهای روستاهای کویری ایران را به تصویر کشیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: