آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 تیر ماه 1394 = 02-07 2015

ایران: حمله به مغازه‌ها در زمان استراحت کاسبان

رييس پليس استان البرز گفت: اعضاي باند 11 نفره سرقت از مغازه‌هاي شهرهاي شمالي کشور و حومه تهران در کرج دستگير شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار بخشعلي کامراني صالح روز چهارشنبه در تشريح خبر فوق اظهار داشت: درپي ارجاع يک فقره پرونده به پليس آگاهي فرديس مبني بر سرقت از مغازه‌ها به شيوه تخريب قفل شيشه ميرال بلافاصله بررسي موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي شهرستان فرديس قرار گرفت.

وي گفت: در مراحل اوليه تحقيقات با احضار شاکي پرونده به پليس آگاهي مشخص شد که در زمان ظهر و هنگامي که براي استراحت در منزل مغازه را تعطيل کرده بود هنگام مراجعه به محل کارش متوجه مي‌شود که سارق يا سارقان با شکستن قفل درب شيشه مغازه و تخريب گاوصندوق، تمام وجوه نقد، چک و کارت شارژ وي را به سرقت برده‌اند.

سردار کامراني صالح افزود: براي بررسي بيشتر و انجام تحقيقات ميداني تيمي از مأموران مجرب پليس آگاهي به محل سرقت اعزام و با بررسي آثار و ادله جرم، انجام اقدامات اطلاعاتي و مراجعه به بانک اطلاعاتي سارقان سرنخ‌هايي از سرقت به دست آوردند.

در اين تحقيقات مشخص شد که سارقان چهار نفر هستند که با دو دستگاه موتور سيکلت يا دو دستگاه خودرو سمند و پژو که به احتمال زياد سرقتي مي‌باشند در ساعات خلوت روز اقدام به سرقت از مغازه‌ها مي‌کنند.

وي بيان داشت: تيمي از کارشناسان پليس آگاهي شهرستان فرديس با همکاري يکي از شاهدان موفق به ترسيم چهره فرضي يکي از سارقان شده و با تطابق تصوير با آلبوم سارقان سابقه‌دار هويت يکي از اعضاي باند سرقت به نام «م – ط» را شناسايي کردند.

فرمانده انتظامي استان البرز تصريح کرد : پس از چندين روز کار شبانه روزي مخفيگاه متهم در يکي از مناطق فرديس شناسايي و در بازرسي از آنجا مقاديري اموال سرقتي شامل دستگاه فرز، لوازم جانبي سم پاشي، دريل و غيره کشف شد.

وي گفت: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي ضمن ارتکاب به 10 فقره سرقت از مغازه‌ها با همدستي هفت نفر ديگر در خصوص شيوه و شگرد سرقت‌ها گفت : با استفاده از چهار دستگاه موتور سيکلت و خودرو که پلاک آن مخدوش شده بود در ساعات خلوت روز با شناسايي مغازه‌هاي فاقد کرکره و تجهيزات ايمني قفل درب را تخريب و اقدام به سرقت اموال با ارزش و وجه نقد کرده و آنها را به چهار مالخر مي‌فروختند.

سردار کامراني صالح بيان داشت : با راهنمايي‌هاي متهم دستگير شده و اقدامات اطلاعاتي ماموران 5 نفر ديگر از اعضاي اين باند به همراه تمامي مالخران دستگير شدند اما دستگيري سرکرده باند به همراه يک نفر ديگر از اعضاء به جهت نداشتن آدرس مشخص وارد مراحل پيچيده‌اي شد.

وي گفت : در ادامه روند پيگيري‌ها، پرونده متهمان مذکور به پليس آگاهي استان البرز منتقل و پس از چندين شبانه روز کار اطلاعاتي گسترده و تحت نظر قرار دادن پاتوق احتمالي نامبردگان، متهمان در شهرستان کرج شناسايي و پس از انتقال به پليس اگاهي به 55 فقره سرقت از مغازه‌ها به شيوه شکستن قفل شيشه ميرال در شهرستان‌هاي فرديس، کرج و ديگر استان‌هاي همجوار از جمله مازندران، آذربايجان، استان تهران و پايتخت اعتراف کردند.

گفتني است، متهمان دستگير شده که به 65 فقره سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند همراه با پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: