آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 تیر ماه 1394 = 03-07 2015

تعیین تکلیف خبرگزاری پاسداران برای تیم ظریف

با توافق بد نباید به تهران بازگشت

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران: سخنان اخیر حسن روحانی درباره اینکه در چند روز آینده توافق هسته ای رخ می دهد؛ همگی نشانه هایی از این موضوع هستند که اکنون اراده دو طرف بر انعقاد توافق هسته ای شکل گرفته است.

اولین نکته ای که این نشانه ها به ذهن متبادر می کنند این است که خواسته ها و به عبارت دیگر خطوط قرمز جمهوری اسلامی در این متن تمام و کمال رعایت شده است، اما اخبار متعددی که در روزهای اخیر درباره متن توافق منتشر یا شنیده شده، چنین برداشتی را به وجود نمی آورد.

قطعا در این توافق باید لغو یکجا و کامل تحریم ها در روز انعقاد توافق، گنجانده شود؛ اما ظاهرا طرف غربی هنوز اراده لازم برای انجام این کار را ندارد.

موضوع دومی که بسیار با اهمیت است این است که حذف تحریم ها به هیچ عنوان نباید به اجرای تعهدات کلیدی جمهوری اسلامی و راستی آزمایی آن از سوی آژانس اتمی موکول شود چراکه این نهاد بارها ثابت کرده، بی طرف و عادل نیست.

بسیار حائز اهمیت است که در متن توافق، به هیچ عنوان اجازه دسترسی به افراد، سایت ها و اسناد نظامی داده نشود زیرا در غیر این صورت امنیت نظام به مخاطره می افتد.

موارد فوق از مهمترین نکاتی هستند که باید به دقت و با زیرکی در متن نهایی توافق گنجانده شوند، بی‌تردید، توافقی که خطوط قرمز نظام را رعایت نکند، توافق نخواهد شد؛ لذا بهتر است جنین توافقی به تهران آورده نشود.



homa July 3, 2015 10:59 PM

قبلا هم نوشتم یعنی تهدید علنی سپاه ودر غیرایتصورت سپاه وارد کار خواهدشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


mitra farahani July 4, 2015 04:14 AM

حتما ازدید وخواست شما یک توافق خوب این است که شما برادران به سر کردگی رهبر شیاد ترسوهرچه آرزوی برآورده نشده تاکنون دارید برآورده گردد تا دیگران را هم به سر نوشت سیاه مردم ایران مبتلا کنید ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: