آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 تیر ماه 1394 = 05-07 2015

مشکل واردات از چین؛ مشتری نداریم

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک کشور گفت:برخی از شرکت های پتروشیمی هم اکنون چندین هزار تن مواد اولیه دپو شده دارند که هیچ مشتری هم ندارد .

مسعود میرزایی ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بازار خروجی ندارد و کشش لازم برای فروش نیست و از یک ماه پیش هم برخی از مواد پترشیمی ها مانند X3 هیچ تفاوت قیمتی نداشته است.

وی افزود : در حال حاضر کلیه صنایع پایین دستی و بالا دستی با مشکل مواجه اند و از سوی دیگر واردات از کشورهای کره جنوبی و چین باعث شده تا زیان این بخش بیشتر از پیش شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: برخی از شرکت های پتروشیمی هم اکنون چندین هزار تن مواد اولیه دپو شده دارند که هیچ مشتری هم ندارد .

وی بیان اینکه وزیر صنعت باعرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مخالف است، گفت: شاید یکی از دلایل ایشان فروش محصولات پتروشیمی بدون حضور دلالان باشد اما این موضوع مشکلات خود را نیز به همراه داشته است.

میرزایی تصریح کرد: بنده مخالف نظر وزیر صنعت هستم زیرا مکانیسم دیگری برای قیمت گذاری مواد پتروشیمی بجز بورس کالا وجود ندارد.

وی گفت: با ارائه ارز مبادله ای به تجار طی 1 ماه گذشته برخی از محصولات پتروشیمی از کره جنوبی وارد کشور شده و دلال بازی در این بخش هم رونق گرفته است و این موضوع هم به دلیل عدم کارشناسی دقیق در این حوزه بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: