آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 15 تیر ماه 1394 = 06-07 2015

آب‌های زيرزمينی تهران آلوده است؟

رييس ستاد محيط زيست شهرداري تهران با تاکيد بر آلودگي آب‌هاي زيرزميني تهران، گفت: اين آب‌ها با آب‌هاي سطحي که آلوده نيستند ترکيب مي‌شود و از لحاظ سلامت آب شرب مردم تهران در حد مجاز قرار مي‌گيرد در حقيقت آب شرب مردم تهران سالم است اما اراضي کشاورزي جنوب تهران که با آب‌هاي زيرزميني آلوده آبياري مي‌شود مشکلات بسياري به وجود مي‌آورند.

به گزارش ايسنا،علي محمد شاعري در جلسه بررسي مشکلات معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران که صبح ديروز در فرمانداري تهران تشکيل شد، با تاکيد بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در حل مشکلات معادن شن و ماسه منطقه 18، گفت: نگاه عادلانه اين است که همه افرادي که در حوزه‌هاي مختلف از جمله اقتصاد، سياست و ... کار مي‌کنند هدفي جز خدمت به مردم و فراهم کردن رفاه و سلامت شهروندان ندارند بر همين اساس بايد در موضوع حل مشکلات معادن شن و ماسه منطقه 18 اولويت‌بندي انجام دهيم و قطعا در اين اولويت‌بندي سلامت مردم منطقه بايد در بالاترين درجه اهميت سياستگذاران و خدمتگزاران قرار گيرد.وي افزود: در حال حاضر تهران به لحاظ زيست محيطي مشکلات بسياري دارد و علاوه بر آلودگي هوا، تهران از آلودگي‌هاي صوتي نيز رنج مي‌برد.

قطعا در حل اين مشکلات نبايد به دنبال مقصر باشيم. بي‌ترديد همه ما کوتاهي کرده‌ايم که امروز تهران و کلانشهرها به اين روز افتاده‌اند. رييس ستاد محيط زيست شهرداري تهران ادامه داد: وضعيت هواي شهر تهران نسبت به سال گذشته دو برابر روزهاي ناسالم داشته و اين شرايط نگران‌کننده است.شاعري در خصوص گرد و غبار در شهر تهران نيز گفت: در شهر تهران کانون‌هاي تشديد گرد و غباري که از کشورهاي همسايه به کشور ما مي‌رسد وجود دارد که يکي از اين کانون‌ها معادن شن و ماسه منطقه 18 هستند. گرد و غباري که از کشور عراق به کشور ما مي‌رسد در خود اين کشور شدت بسيار کمتري دارد اما به دليل تشديد اين کانون‌ها در کشور ما بحران‌زايي بيشتري دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: