آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 تیر ماه 1394 = 07-07 2015

انتخاب رشته با لباس زندان، دستبند و مراقبت امنیتی

خبرگزاری هرانا – مهدی دولتی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، با دستبند و مراقب امنیتی جهت انتخاب رشته به کافی نتی در غرب تهران اعزام شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی دولتی که در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شده است، روز یکشنبه چهاردهم تیرماه از زندان به کافی نتی در غرب تهران منتقل شد.

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “ مهدی تا زمانی که پشت میز کامپیوتر نشسته با دستبند بوده و بعد که اعتراض کرد، ماموران امنیتی گفتند که دستور خدابخشی دادیار ناظر بر زندان است که با دستبند و لباس زندان اعزام شوید.”

مهدی دولتی در بهمن ماه ۹۰ و در پی هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری‌اش بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد، این فعال مدنی ۱۷ روز را در انفرادی بند ۲۰۹ و همین مدت را در انفرادی ۲۴۰ تحت بازجویی و تحقیق بود و در مجموع ۲ ماه را در بند ۲۴۰ و ۲۰۹ گذراند.

او فروردین ماه ۹۱ در پی سپردن وثیقه از بند امنیتی مرخص شد و ۱۰ ماه بعد با حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به ۳ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و شرکت در اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری و ۲ سال نیز به اتهام توهین به رهبری، مجموعا به گذراندن ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که عینا در شعبه ۵۴ تجدید نظر استان تایید شد.

این کار‌شناس نرم افزار دانشگاه شهید عباسپور و برنامه نویس کامپیوتری، سرانجام در بیستم شهریور ماه سال ۹۲ در پی دریافت اخطاریه‌ای از سوی شعبه اجرای احکام دادستانی تهران، برای سپری کردن دوران محکومیت خود فراخوانده شد و مدتی در بند ۳۵۰ و بند هشت محبوس بود و هم اینک در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.

به گزارش هرانا، بند هشت در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی علیرغم اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان غیرسیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شوند و به گفته زندانیان، ازدحام جمعیت در این بند به شکلی است که تعداد زیادی از آن ها شب ها در راهروها و کریدورهای بند می خوابند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: