آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 تیر ماه 1394 = 07-07 2015

استفاده از سلاح اتمی؛ اظهارات تهدیدآمیز مقام روس

نیوزویک: مسکو تنها به تهدید اوکراین نمی‌پردازد بلکه این بار تمام جهان را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرده است و حتی سازه موشکی اسکندر را در کریمه و کالینینگراد مستقر کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید تنها برای دفاع از کشور و متحدانش آماده استفاده از سلاح اتمی است و ادعا کرده که این دکترین نظامی روسیه هیچ تهدیدی محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانف، مدیر دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: بر اساس این دکترین، فدراسیون روسیه همانند سابق حق استفاده از سلاح اتمی را تنها در دو مورد دارد؛ برای واکنش به استفاده از سلاح اتمی یا هرنوع سلاح دیگر کشتار جمعی علیه روسیه یا متحدانش و در صورت اقدام تهاجمی توسط تسلیحات مرگبار علیه روسیه.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اینترفاکس گفت:‌ تنها در دو صورت بالا روسیه از سلاح اتمی خود استفاده می‌کند. این تسلیحات هیچ تاثیری بر جهان خارج ندارد و هشداری برای هرگونه تهاجم محسوب می‌شوند.

براساس دکترین نظامی روسیه، خطر نخست برای روسیه، گسترش اقدامات نظامی ناتو در مرزهای این کشور است. روسیه این حق را دارد که از شهروندانش در سراسر جهان حفاظت کند. این دکترین در غرب به این مساله تعبیر شده که روسیه بیش از گذشته به لفاظی اتمی می‌پردازد.

درهمین حال، روسیه مدعی است که سلاحی پیشرفته دارد که می‌تواند ماهواره‌ها و تسلیحات دوربرد ناتو را از کار بیندازد.

گروه فناوری الکترو-رادیو روسیه در حال ساخت یک سیستم جدید جنگ افزاری رادیو – الکترونیک است که می‌تواند سیستم‌های موشکی رهگیر کروز را هدف قرار دهد و ماهواره‌ها را از کار بیندازد.

رییس این گروه گفت: این سیستم، تجهیزات الکترونیکی و ماهواره‌ای دشمن را هدف قرار می‌دهد و امواج ماهواره‌ای نظامی دشمن را مختل می‌کند. این سیستم را می‌توان بر روی زمین، هواپیما و ناوها نصب کرد.

نیوزویک نیز گزارش داد، در بحبوحه نشانه‌های وقوع جنگ در اوکراین، ناتو و کی‌یف در حال همکاری نظامی برای مقابله با روسیه هستند؛ اگرچه روسیه خود نیز مشغول همین کار است.

مسکو تنها به تهدید اوکراین نمی‌پردازد بلکه این بار تمام جهان را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرده است و حتی سازه موشکی اسکندر را در کریمه و کالینینگراد مستقر کرده است.



homa July 7, 2015 11:30 AM

حاج اوبامای بزدل بخور نتیجه بی عرضگی سیاسی و زیاد حرف زدن و مرد عمل نبودنت نمونه درمورد حمله نظامی به سوریه وبهانه اوردن هایت در مورد هزینه جنگ و مجوز کنگره که عربستان سعودی هزینه جنگ را تقبل وکنگره امریکا حمله نظامی را تائید کرد اما تواوباما درنهایت حرف پوتین را پذیرفتی ای ننگ امریکا شرم برتو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: