آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 تیر ماه 1394 = 17-07 2015

ولی فقیه زهرخورده به جان زندانیان سیاسی افتاد

نیروهای گارد زندان اوین طی دو مرحله به زندانیان محبوس در بند ۸ یورش بردند.

به گزارش «سحام نیوز»، شب گذشته ماموران گارد زندان اوین در ساعت ۱۲ شب، به بند ۸ این زندان حمله کردند. در این یورش وحشیانه، ماموران گارد، زندانیان را از خواب بیدار کرده و همه آن‌ها را راهی کریدورها و راهروهای بند کردند.

این بازرسی که تا ساعت ۱ نیمه شب ادامه داشت، اعتراض شدید زندانیان را در پی داشت. تنش شب گذشته در بند ۸ زندان اوین به حدی بوده که «رضا انتصاری» از دراویش محبوس در این بند، دچار حمله قلبی گردید و به بهداری این زندان منتقل شد.

از سوی دیگر، ساعاتی پیش گارد زندان اوین برای دومین بار طی ۱۲ ساعت گذشته، در ساعت ۱۰ صبح مجددا به بند ۸ زندان اوین حمله کرد و تمامی زندانیان روزه‌دار را در اوج گرما، به هواخوری فرستاد.

به نظر می‌رسد فشارها بر زندانیان پس از توافق با غرب در حال افزایش است و براساس پیش‌بینی کارشناسان، قرار است «سرکوب داخلی» پس از «توافق خارجی»، در اولویت رفتار حاکمان جمهوری اسلامی قرار گیرد.

هم‌چنین شایعاتی مبنی بر برکناری «علی اشرف رشیدی» رییس زندان اوین و تشدید فشار بر زندانیان به گوش می‌رسد.

بند ۸ زندان اوین از جمله بندهای این زندان است که ظرفیت زندانیان در آن، چند برابر بیش از ظرفیت قانونی است. در این بند به دلیل تراکم بیش از حد، زندانیان در راهروها و کریدورهای منتهی به توالت‌ها و دستشویی‌ها می‌خوابند و کولر آبی و تهویه بند نیز دچار اشکالات جدی است، به طوری‌که طاقت زندانیان را به سر آورده است.

در بند ۸ اوین، «زندانیان سیاسی» برخلاف اصول قانونی به همراه زندانیان سایر جرایم نگهداری می‌شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: