آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مرداد ماه 1394 = 24-07 2015

بحث توافق هسته ای؛ آقای کری به التماس افتاد

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: لغو توافقنامه هسته ای وین توسط کنگره آمریکا برای شخص وی تحقیرکننده خواهد بود.

به گزارش نشریه هیل، وابسته به کنگره آمریکا، جان کری که در جلسه شورای روابط خارجی این کشور در نیویورک سخنرانی می کرد، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: اگر توافق هسته ای لغو شود، آن وقت من چگونه سرم را بالا بگیرم و در انظار عمومی ظاهر شوم؟ این برای شخص من تحقیرکننده خواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست امروز نوشت: جمهوريخواهان دیروز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا، با لحن بسیار تندی جان کری را سين-جيم کردند.

این منبع نوشت: به نظر می رسد مسئله توافق هسته ای با رژیم ایران به یک مسئله اساسی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تبدیل شود که نشانه های آن در جلسه استماع روز پنج شنبه کاملا مشهود بود.


نيويورک تايمز: اين طرح، مرده به نظر میرسد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با ورود جمهوریخواهان عصبانی به توافق هسته ای با رژیم ایران، این طرح، مرده به نظر می رسد.

این منبع نوشت: سناتور باب کورکر،‌ جمهوریخواه از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنج شنبه آشکارا انزجار خود را از جان کری، وزیر خارجه آمریکا نشان داد و گفت: تاکنون رژیم ایران منفور بود، اما شما کاری کردید که در حال حاضر کنگره منفور باشد.

نیویورک تایمز نوشت: سناتور کورکر همان کسی است که کمک کرد تا یک توافق با دموکراتها و کاخ سفید به دست آید و در آن به قانونگذاران اجازه دهند تا برداشته شدن تحریم ها علیه رژیم ایران را بررسی کنند.

این منبع نوشت: قطعا نگرانی جمهوریخواهان درباره توافق هسته ای به برخی از دموکراتهای مردد هم سرایت کرده است و تعدادی از آنها نمی خواهند از این توافق حمایت کنند.


مشکل اوباما، نمايندگان دموکرات است

شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی از واشنگتن با اشاره به جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که روز پنج شنبه برای بررسی توافق هسته ای با رژیم ایران برگزار شد، اعلام کرد: مشکل اصلی دولت اوباما، قانع ساختن نمایندگان دموکراتی است که ممکن است با قرار گرفتن در جبهه جمهوریخواهان به مخالفت با توافق هسته ای بپردازند.

گزارشگر این شبکه درباره راهکارهای دولت اوباما برای اقناع مخالفان توافق هسته ای گفت: دولت اوباما برای قانع ساختن مخالفان توافق هسته ای این سوال را مطرح می کند که اگر توافق هسته ای با رژیم ایران صورت نمی گرفت، گزینه جایگزین ما چه بود؟

همچنین دولت اوباما برای اقناع مخالفان از شیوه ترساندن استفاده و بر این مطلب تاکید می کند چنانچه توافقی حاصل نشده بود رژیم ایران می توانست طی سه ماه به نخستین بمب هسته ای خود دست پیدا کند در حالی که با دستیابی به این توافق این فاصله زمانی به یک سال افزایش پیدا کرده است.

با این همه مشکل اصلی دولت اوباما، نمایندگان دموکرات هستند. برخی از نمایندگان دموکرات خواه محافظه کار و خواه آنهایی که به لابی حامی اسرائیل نزدیک هستند، ممکن است در جبهه جمهوریخواهان قرار گرفته و علیه توافق هسته ای رای دهند.


جان کری در برابر سناتورهای آمریکايی

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای این کشور گفت: تحریمها باعث شد رژیم ایران به پای میز مذاکره بیاید و هدف ما نابود کردن توان ساخت سلاح هسته ای در این کشور بود.

جان کری افزود: رژیم ایران با کاهش 95 درصدی ذخایر اورانیوم غنی سازی شده خود و کاهش دو سوم دستگاه های سانتریفوژ خود موافقت کرد. رژیم ایران همچنین پروتکل الحاقی (بازرسی های سرزده) را پذیرفت.

وی گفت: رژیم ایران دو تا سه ماه با تولید سلاح هسته ای فاصله داشت ولی امروز توافقنامه مانع از دستیابی آنها به سلاح هسته ای می شود. این توافق همان توافق خوبی است که به دنبال آن بودیم

جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: رفع تحریم‌ها تنها پس از اثبات تعهد رژیم ایران به توافق انجام خواهد شد. ما تحریم‌های تجاری و تحریم‌های سپاه پاسداران را بر نخواهیم داشت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ادامه هشدار داد: اگر رژیم ایران توافقنامه را نقض کند، همه گزینه ها مطرح است.

در ادامه این جلسه، جان کری با انبوهی از پرسش های جمهوریخواهان روبه رو شد.

سناتور ارشد دموکرات بن کاردن، در واکنش به اظهارات جان کری گفت: نظام بازرسی ها باید کارآمد باشد، زیرا ما به رژیم ایران اعتماد نداریم. بازرسی ها باید به گونه ای باشد که مانع از فعالیتهای سری رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شود. تحریمها علیه رژیم ایران به علت حمایت از تروریسم و پرونده حقوق بشر در این کشور باید ادامه پیدا کند.

سناتور جمهوریخواه باب کورکر رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا نیز خطاب به جان کری گفت: من بر این باورم که شما فریب خورده اید؛ با همه احترامی که برای شما قائلم، می گویم که شما سر کیسه شده اید و مردم آمریکا، بهای آن را خواهند پرداخت.

وی افزود: ما با رژیمی روبرو هستیم که باعث کشته شدن نیروهای آمریکایی در عراق و قطع شدن دست و پای آمریکاییها شده است. رژیم ایران حامی رژیم سوریه است و بقای بشار اسد متکی به حمایت های حکومت ایران است. دولت اوباما به علت مذاکرات هسته ای با رژیم ایران اقدامات لازم را علیه رژیم بشار اسد انجام نداد.

سناتور مارکو روبیو نیز که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود، گفت: رئیس جمهور بعدی هیچ الزام اخلاقی یا قانونی ندارد که با این توافق همسو باشد؛‌ زمانی که مدت ریاست جمهوری اوباما به پایان رسد،‌ توافق نیز از بین خواهد رفت.

از سوی ژنرال ریموند اودیرنو، فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا هشدار داد که توافق هسته ای ‌رفتار رژیم ایران در منطقه خاورمیانه را تغییر نخواهد داد.

او که در میان ژنرالهای آمریکایی بیشترین دوره خدمت در عراق را داشته است گفت: رژیم ایران به فعالیتهای شریرانه خود در سراسر خاورمیانه ادامه داده و همین کار را ادامه خواهد داد. وی رژیم ایران را موجب از هم پاشیدن عراق و ظهور داعش دانست.

هیل، نشریه کنگره آمریکا نیز به نقل از ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نوشت: رژیم ایران با تأمین تسلیحات برای شبه ‌نظامیان شیعی تحت حمایت خود در عراق که نیروهای نظامی آمریکایی را هدف قرار می‌دادند، مسئول کشته شدن حدود 500 نیروی نظامی آمریکا است.

همزمان، پاسدار ید‌الله جوانی، مشاور نماینده خامنه‌ ای در سپاه پاسدار ضمن اعتراف به آتش ‌افروزیهای رژیم در کشورهای منطقه گفته: نسبت به تحولات منطقه خوش ‌بین نیستیم.




amir July 23, 2015 07:18 PM

امام خامه عنی چی ماند واسه ما شما که سایید به الک !
۹۵ در صد اورانیوم غنی شده بی خیال حضرت اغا امامی هم که تو باشی ۹۹ درصد مانند رای ملت مسلمون یادش به خیر بماند
شما هم که ۹۹ درصد افلیج مفلوک بی دست وبیضه اسقاطی از رده خارج تو مانده ای دکتر اطفال ولایتی علی معلم و چرخنده ما چه کنیم رهبر؟ اجاره هدایت هم که سی سال عقب مانده

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام July 24, 2015 09:29 AM

با درود: خود کرده را تدبیرنیست! جنابان آقای مارکوروبیو وباب کورکرعضوحزب جمهوری خواه آمریکا شواهد تاریخی بخوبی نشان داده که حزب شما هم دردوران پیش ازشورش ۱۹۷۹ در ایران همسوبا حزب رقیب یعنی دمکراتها ودولت جیمی کارتر ملعون دربرابرحکومت مردمی پهلوی به بهانه های واهی قد برافراشته بودنند زیرا با حماتهای همه جانبه هم حزبیهایتان به همراه دمکراتها ازجنایتکاران خمینی وهمراهان تروریستش را برای اشغال ایران و تثبیت قدرت اهریمنیشان یاری داده بودنند پس بنابراین بهترآن است ازهم اینک درصدد جبران اشتباهات گذشته حزب جمهوری خواهان برآیید یعنی اینکه تا آنجا که درتوان شماست تلاش نمایید که هم حزبیهای خود«جمهوری خواهان» را به اشکال مختلفه مجاب کرده که سدی جدی دربرابرحمایتهای همه جانبه حزب رقیب یعنی حزب دمکرات ازحاکمان بیکفایت و فاسد تهران ایجاد نمایند پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 24, 2015 11:12 AM

درودبر جمهوریخواهان اگاه امریکا واقعیت را گفته انها خوب ماهیت اخوندها را دراین ۳۷ سال شناخته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز July 24, 2015 12:14 PM

در کشوری که در آن روزی دهها نفر را اعدام می کنند این آقا انتظار دارد طرح زنده بنظر برسد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


mitra farahani July 24, 2015 07:57 PM

اقای کری از کی آبرومند شدی ؟ ارجریان داوطبی انتخابات ریاست جمهوری برای نداشتن آبرواعتبار مردم شمارا نپذیرفتند جون اوباما هم هیچ کسی را بی آبروتر از توندیدونداشت برای پست جا اندازی هسته ای انتخابت کرد چگونه است که حالا میفهمی بی آبر خواهی شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 24, 2015 10:05 PM

اینطورکه پیداست با توجه به اینکه شورای امنیت توافقنامه هسته ای را پذیرفته کنگره امریکا انرا رد خواهد کرد ببینیم اوباما میتواند کنگره راوتو کند یانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد July 25, 2015 12:07 AM

القای اینکه همه جمهوری خواهان و یهودیهای امریکا طرفدار نتانیاهو و افراط گرایان اسرائیلی هستند درست نیست۰ بسیاری از ایشان به منافع ملی امریکا معتقد و پایبندند۰
راست افراطی امریکا و اسرائیل از جاه طلبیهای اتمی ملایان بی خرد بهترین استفاده را بردند و به دوام خود قوت بخشیدند۰ حالا هم از توافق ناراحتند چون خطر ایران اتمی از بین رفته و دیگر دشمنی قوی و خطرناک نیست۰ و وقتی دشمن خطرناکی وجود نداشته باشد، بازار فروش اسلحه هم سرد می شود۰
مافیای اسلامی پس از توافق اتمی به شیر بی یال و دم و دست و پا بسته ای تبدیل شده که خرناس می کشد، اما توان حرکت ندارد۰ پرزیدنت اُباما درست گفت که مخالفین توافق اتمی جنگ طلب هستند۰ برای همین می خواهند زنجیر را از دست و پای این شیر بی رمق باز کنند تا دوباره دلیلی برای ماندن در قدرت داشته باشند۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: