آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مرداد ماه 1394 = 27-07 2015

مرگ دارنده مدال المپیاد ریاضی بر اثر مسمومیت

غلامرضا اسلامی نصیر، دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی اصفهان و دارنده مدال نقره المپیاد ریاضی ایران صبح چهارشنبه 31 تیرماه براثر مسمومیت در خوابگاه این دانشگاه درگذشت.
دانشگاه صنعتی اصفهان با تایید این خبر، دلیل درگذشت این دانشجو را "مسمومیت دارویی" اعلام کرده است. غلامرضا اسلامی 24 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق و دارای مدال نقره المپیاد ریاضی دانشجویی ایران در سال 1392 بود که دو رشته مهندسی برق و ریاضی محض را به طور همزمان در مقطع کارشناسی گذرانده بود. غلامرضا اسلامی نصیر در مقطع لیسانس شاگرد اول رشته خود شده و با عنوان "دانشجوی استعداد درخشان" بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده بود.یکی از دوستان غلامرضا اسلامی نصیر درباره علائم بیماری این دانشجو گفته است: "غلامرضا شامگاه سه‌شنبه تشنج کرد او را به بهداری دانشگاه بردیم و پس از 6 ساعت مرخص و به خوابگاه برگشت."به گفته وی "پزشک بهداری معتقد بود که غلامرضا اسلامی مسمومیت دارویی پیدا کرده است، و پس از مرخصی باز هم حالت تهوع شدید داشت و نزدیک صبح به خواب رفت، سپس در خواب دوباره به او تشنج دست داد که تا رساندن به بیمارستان" جان خود را از دست داد.
غلامرضا اسلامی نصیر متولد سال 1371مسجدسلیمان در استان خوزستان بود. او پس از پایان تحصیلاتش در دبیرستان تیزهوشان شوشتر با رتبه 78 کنکور ریاضی برای تحصیل همزمان دو رشته برق کنترل و ریاضی محض وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد، و پس از آن در مقطع فوق لیسانس کنترل بدون کنکور در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرش شد.
به گفته دوستانش غلامرضا اسلامی نصیر دارای مقاله در زمینه برق کنترل و بود و علاوه بر شرکت در چند پروژه تحقیقات دانشگاهی، دارای پذیرش از دانشگاه مونیخ آلمان بود. علاوه بر مدال نقره المپیاد دانشجویی ایران در رشته ریاضی، غلامرضا اسلامی نصیر عضو تیم ملی المپیاد دانشجویان اعزامی ایران به مسابقات جهانی ریاضی در کشور مجارستان(2013) بود.
پیکر این دانشجوی نخبه پس از تشییع در مسجد سلیمان به خاک سپرده شده است اما برخی از رسانه های محلی از ابهامات موجود در چگونگی درگذشت غلامرضا اسلامی نصیر انتقاد کرده و آن را "مرگ مشکوک" توصیف کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: