آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مرداد ماه 1394 = 27-07 2015

بورسیه احمدی نژادی: مسافرکشی می ‌کنم

یکی از دانشجویان بورسیه با بیان اینکه به دلیل تهمت وزارت علوم به دانشجویان بورسیه‌ در زندگی شخصی با بحران مواجه شده‌ام،گفت:وزارت علوم باید به رای کمیسیون اصل 90 تمکین کرده و با قانونی دانستن بورسیه‌ها برای جایابی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش فارس، یکی از دانشجویان بورسیه رشته مدیریت آموزشی با بیان اینکه با تألیف 3 کتاب و 14 مقاله در سال 91 بورسیه شده‌ است، گفت: در حال حاضر در جایابی مشکل داریم. در حالی که بر اساس سند تعهد ثبت شده در دفتر حقوقی وزارت علوم، جایابی به عهده وزارت علوم است ولی وزارت علوم از این امر خودداری کرده و قصد دارد به بهانه عدم جایابی، بورسیه دانشجویان را لغو بورس کند.

وی با اشاره به شرایط زندگی‌اش پس از تهمت وزارت علوم به بورسیه‌های سال‌های گذشته گفت: به امید بورسیه از کارهای خود استعفا دادم و حالا منبع درآمدی نداریم و برای تامین مخارج خود و خانواده‌ام مجبور به مسافرکشی در تهران هستم و زندگی سختی را می‌گذرانم که این شرایط در شأن دانشجوی مقطع دکتری کشور نیست.

این دانشجوی بورسیه ادامه داد: به 5 دانشگاه برای جایابی درخواست دادم که به علت فضاسازی رسانه‌ای و تهمت وزارت علوم که به ناحق علیه ما زده شد، از جایابی بنده خودداری کردند و حتی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قانونی بودن بورسیه‌ها باز هم سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم واکنشی نشان نداده است.

وی افزود: در حال حاضر دچار مشکلات روحی روانی شدیم و در وضعیت نامعلومی قرار داریم زیرا به واسطه بورسیه بودن تمام فرصت‌های شغلی را از دست داده‌ایم.

وی اظهار داشت: کمیسیون اصل نود نیز پس از بررسی‌های متعدد به قانونی بودن بورسیه‌های دولت قبل رای داد ولی از زمان ابلاغ مصوبه کمیسیون اصل نود بیش از یک ماه می‌گذرد و هنوز وزارت علوم از این مصوبه تمکین نکرده است، به همین دلیل ما دانشجویان بورسیه خواستار ورود قوه قضائیه به این مسئله هستیم تا پرونده ما در دادگاهی صالحه بررسی شود.

این دانشجوی بورسیه گفت: من به عنوان دانشجوی دکتری با سوابق علمی بسیار زیاد حاضرم در محروم‌ترین نقاط کشور به عنوان هیأت علمی فعالیت کنم ولی وزارت علوم با فضاسازی رسانه‌ای و اقدامات غیرقانونی مانع این کار می‌شود.



fariborz July 27, 2015 10:51 PM

مظلوم نمایی میفرمایند ! همونهایی که این رانت بورسیه را دادند حتما از پولهای بی زبان بیت المال هم نصیب این بسیجی ها کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: