آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مرداد ماه 1394 = 29-07 2015

بازجویی از همراه خبرنگار خارجی در ماشین ون

نيويورک تايمز نوشت: خبرنگاران خارجی در ايران با مشکلات زيادی مواجه می شوند. آنچه برای روزنامه نگار زندانی واشنگتن پست در ایران روی داد، نمونه دیگری از مشکلاتی است که خبرنگاران خارجی برای تهیه گزارش در مورد سیاست های رژیم تهران با آن مواجه هستند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: یکی از دوستان جیسون رضاییان و همسرش گفت آنها فکر می کردند افرادی که مجوز فعالیتشان را صادر کرده اند از آنها حفاظت می کنند. بازجویی از همسر جیسون و عکاس همراهش در یک ماشین ون ظاهرا نشان دهنده آن بود که روزنامه نگار واشنگتن پست با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

نيويورک تايمز نوشت: این اتفاق نشان دهنده خطرات پنهانی است که خبرنگاران خارجی در ایران با آن مواجه هستند به ویژه افرادی مانند جیسون رضاییان که تابعیت دوگانه ایرانی آمریکایی دارند. مدت حبس وی تاکنون از همه خبرنگاران خارجی طولانی تر شده است.

مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی-کانادایی سابق نیوزویک نیز 118 روز به اتهام جاسوسی در ایران در حبس بود. وی از ماجرای کشته شدن چند نفر در اعتراض های پس از انتخابات سال 2009 فیلمبرداری کرده بود.

نيويورک تايمز در ادامه نوشت: درحالی که برقراری ارتباط با منابع دولتی به منظور بخشی از فعالیت های خبرنگاری در بیشتر کشورها امری عادی محسوب می شود، در ایران به این کار با دیده تردید نگریسته می شود و خبرنگاران خارجی به ویژه اگر تابعیت آمریکایی داشته باشد، معمولا به جاسوسی متهم می شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: