آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مرداد ماه 1394 = 29-07 2015

افزایش خطر ابتلا به سرطان با دستگاه‌های بی‌سیم

عدم تعادل متابولیک ناشی از اشعه های دستگاه های بی سیم موجب بروز بسیاری از خطرات سلامتی، مانند بیماری های مختلف عصبی و سرطان می شود.

به گزارش مهر، عدم تعادل متابولیک که همچنین به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته شده، نشانگر یک عدم تعادل بین تولید و ظهور انواع رادیکال آزاد اکسیژن و توانایی سیستم بیولوژیک برای سم زدایی و یا ترمیم آثار مخرب آنهاست.

استرس اکسیداتیو به وضعیتی اشاره دارد که توانایی سیستم بیولوژیک برای سم زدایی و یا ترمیم آثار مخرب انواع رادیکال های آزاد اکسیژن به اندازه کافی نباشد، لذا آسیب های اکسیداتیو به سلول، بافت یا ارگان های بدن را به دنبال خواهد داشت.

محقق اصلی این مطالعه معتقد است: استرس اکسیداتیو به دلیل قرار گرفتن در معرض دستگاه های می تواند نه تنها باعث سرطان، بلکه سایر اختلالات خفیف مانند سردرد، خستگی، و سوزش پوست می شود و با طولانی تر شدن مدت مواجهه با این دستگاه ها خطر افزایش می یابد.

داده های فوق گواه روشنی بر خطرات واقعی این نوع از اشعه ها برای سلامت انسان است.

در این مطالعه آمده است که رادیکال آزاد اکسیژن (ROS) اغلب به دلیل محیط های تهاجمی در سلول تولید می شود و می تواند با "اشعه های معمول دستگاه های بی سیم" تحریک شود.

تحقیقات جدید نشان دهنده اثرات احتمالی سرطانزای فرکانس رادیویی (RFR)/ تشعشع مایکروویو است. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در سال ۲۰۱۱،RFR را به عنوان یک عامل احتمالی سرطان زا برای انسان معرفی نمود.

محققان این مطالعه اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در استفاده از فن آوری های بی سیم، مانند تلفن های همراه و اینترنت بی سیم را مورد تاکید قرار دادند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: