آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 مرداد ماه 1394 = 30-07 2015

ترکیه؛ شما به عنوان زن باید ساکت باشید!

معاون نخست وزیر ترکیه به دلیل توهین و تحقیر لفظی یکی از نمایندگان زن پارلمان این کشور بار دیگر خشم و اعتراض گروه های مختلف را علیه خود برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بولنت آرینچ در جریان جلسه رسمی پارلمان که با موضوع حملات ارتش ترکیه علیه داعش و شبه نظامیان کرد پ.ک.ک برگزار شده بود، ضمن دفاع از این اقدام خطاب به یکی از نمایندگان معترض حزب کردی که با صدای بلند اعتراض می کرد گفت: ساکت باشید! شما به عنوان زن باید ساکت باشید!

این جلسه که به صورت مستقیم از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش می شد به سرعت موجب انتقادهای تند از سوی گروه های مختلف ترکیه گردید. احزاب HDP و جمهوری خواه از آرینچ خواستند که فورا بابت این رفتار خود عذرخواهی کند. خانم سلین سایک بوکه معاون دبیرکل حزب جمهوری اعلام کرد:" ما به عنوان نمایندگان حزب جمهوری هر شکل از سخنان تبعیض آمیز و توهین آمیز و جنسیتی را به شدت محکوم می کنیم. چنین اظهاراتی ناقض حقوق زنان بوده و ابراز آن آنهم در زیر سقف پارلمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست".

"نورسل آیدوگان" یعنی همان نماینده ای که به وی توهین شد نیز گفت که این رفتار را نه تنها توهین به شخص خود بلکه توهین به همه زنان از جمله "نمایندگان زن حزب عدالت و توسعه" می داند.

این اولین بار نیست که آرینچ با چنین اظهاراتی خشم گروه های مختلف را برمی انگیزد. وی یک سال پیش نیز طی سخنانی جنجال برانگیز گفت که زنان حق ندارند در مجامع عمومی با صدای بلند بخندند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: