آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 مرداد ماه 1394 = 30-07 2015

روسیه قطعنامه سقوط ام اچ ۱۷ را وتو کرد

روسیه قطعنامه ای در شورای امنیت درباره بررسی سقوط هواپیمای مسافربری مالزی بر فراز اوکراین را وتو کرد.

این قطعنامه که برخی از کشورها از جمله مالزی و اوکراین ارائه کرده بودند با هدف تاسیس دادگاهی برای رسیدگی به عاملان حادثه سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین تهیه شده بود.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل پس از دادن رای منفی به این قطعنامه و وتوی آن درباره بی طرفی دادگاه پیشنهاد شده در این پیش نویس ابراز تردید کرد وگفت: سقوط این هواپیما تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل نبوده و تشکیل دادگاه بین المللی تحت فصل هفتم منشور ملل متحد غیرضروری است.

هواپیمای مسافربری مالزی سال گذشته میلادی با 298 مسافر در شرق اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

۱۱ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به سود این قطعنامه که علاوه بر مالزی، استرالیا، هلند، بلژیک و اوکراین آن را ارائه کرده بودند، رای دادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ۲۵ تیر در تماسی با نخست‌وزیر هلند، گفته بود که از نظر او تشکیل چنین دادگاهی «پیش از موقع» است و نتیجه‌ای معکوس به بار می‌آورد.




مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد July 30, 2015 11:20 PM

تضاد اصلی امروز، نبرد بین جبهه آزادی، تعامل، دمکراسی، و عدالت (بخوانید حقوق بشر) از یکطرف و جبهه استبداد ایدئولوژیک، افراط گرایی، و ناامنی از طرف دیگر است۰
کارتل روسی مافیا به رهبری عضو ارشد کا گ ب، یعنی پوتین، بزرگترین حامی دیکتاتورها در دنیاست۰ حل هیچ مساله ای در جهان بدون حذف این مافیا از قدرت و پیوستن روسیه به جامعه آزاد جهانی به آسانی ممکن نیست۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: