آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 مرداد ماه 1394 = 30-07 2015

توافق؛ مقام نظامی به اندازه کری حمايت نمی کند

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا نام رژیم ایران و داعش را در کنار یکدیگر قرار داد و گفت ایالات متحده فعالیت های آزاردهنده رژیم ایران در خاورمیانه را تحت نظر دارد.

بر خلاف جلسات قبلی استماع در کنگره، جلسه کمیته نیروهای مسلح نمایشی نیست و جدی است. به همین علت وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا هم در این جلسه حضور داشتند و اطلاعات مهمی در پرسش و پاسخ ها در جلسه استماع این کمیته بیان شد.

وزیر دفاع آمریکا در این جلسه، حمایت رژیم ایران از حزب الله لبنان، حوثی های یمن و رژیم بشار اسد را خطری برای منافع آمریکا توصیف کرد و گفت: در حال حاضر رژیم ایران و داعش اصلی ترین چالش های نظامی برای آمریکا هستند.

در این جلسه این سوال مطرح شد که آیا گزینه نظامی علیه رژیم ایران همچنان روی میز قرار دارد و آیا مقامات سیاسی و نظامی دولت اوباما در این باره جدی هستند؟

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا در پاسخ به این سئوال، توافقنامه هسته ای را بهتر از گزینه نظامی دانست و گفت: همواره گزینه نظامی در اختیار ما خواهد بود و رفتار رژیم ایران در آینده نشان خواهد داد که آیا می‌توان به آنها اعتماد کرد یا خیر.

یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح این سخنان کوتاه ژنرال دمپسی را تایید سرد توافقنامه هسته ای توصیف کرد و اعضای دیگر نیز نوع پاسخ دادن رئیس ستاد ارتش آمریکا را نشانه آن دانستند که او به اندازه جان کری، وزیر خارجه از توافقنامه با رژیم ایران حمایت نمی کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع نیز تاکید کرد هیچ هدفی در ایران دور از دسترس ارتش آمریکا برای حمله هوایی نیست.

سناتور جمهوریخواه جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا است و به همین علت جایگاه قدرتمند سیاسی دارد. وی به شدت نگران استفاده رژیم ایران از پول هایی است که پس از لغو تحریمها به آنها دسترسی پیدا خواهد کرد.

سناتور مک کین از جمله تاکید کرد که رژیم بشار اسد با کمک های مالی رژیم ایران زنده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: