آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 مرداد ماه 1394 = 30-07 2015

رژیم ايران به درخواست فابيوس پاسخ نداد

به نوشته روزنامه الحیات چاپ لندن، رژیم ایران به دعوت لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان پاسخ مثبت نداده است.

به گزارش العربیه، این روزنامه نوشت: رژیم تهران به دعوت لوران فابیوس برای درخواست از متحدان لبنانی اش درباره تسهیل انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور پاسخ مثبت نداد.

منابع مطلع ایرانی به الحیات گفتند: فابیوس روز گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف، بحران ریاست جمهوری در لبنان را مطرح کرد و از او خواست تلاش لازم را برای پایان دادن به این بحران انجام دهد.

ظریف به فابیوس اطلاع داد تماس با طرف های لبنانی نزدیک به تهران (حزب الله) و راضی کردن آنان به حل بحران ریاست جمهوری برعهده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیست. ظریف به فابیوس پیشنهاد کرد این مسئله را در دیدار با روحانی مطرح کند.

الحیات افزود: با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسئله اشاره نکرد و فقط بطور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته ای سخن گفت.




اميد August 1, 2015 07:49 PM

وقتي در مجامع بين الملي مقامات سياسي در سازمان مللي و يا در ملاقاتهاي سياسي اعلام ميشود كه رژيم ايران بايد نقش سازنده اي داشته باشد منظور يك نمونه آن نقش مخرب و بي ثبات كنند و يا خرابكارانه در لبنان سوريه يمن و عراق و بطور كلي در خاورميانه و در سطح بين المللي است عدم پاسخگوئي رژيم ايران به وزير خارجه لبنان بيانگر ادامه همان سياست و نقش منفي رژيم ايران در منطقه است و اين وضعيت رژيم ويرانگر ايران در خاورميان و براي ملت ايران است كه مايه بي آبروئي و بدنامي مردم ايران شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: