آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 مرداد ماه 1394 = 31-07 2015

طرح آمریکا و روسیه برای کنار گذاشتن اسد

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس از واشنگتن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: سرگئی لاوروف و جان کری وزیران خارجه روسیه و آمریکا هفته آینده در دوحه پایتخت قطر دیدار می کنند.

این سخنگوی آمریکايی گفت: آنها در این نشست قرار است درباره چگونگی حل بحران سوریه و اوضاع اوکراین تبادل نظر کنند.

از سوی دیگر یک منبع عربی گفته: به نظر می رسد قطار حل بحران سوریه در حال حرکت است و مجموعه ای از حوادث و تحولات به این حرکت کمک می کند.

به گفته این منبع، سخنرانی اخیر بشار اسد حامل نکات مهمی است و مهم ترین آن این است که وی دیگر به حل نظامی بحران سوریه معتقد نیست وقتی می گوید ارتش دیگر قادر به حفظ همه اراضی سوریه نیست.

این منبع عربی افزود: فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه با همه طرف های بین المللی و منطقه رایزنی کرده است و بزودی گزارش خود را تقدیم شورای امنیت می کند گزارشی که حاوی طرحی برای حل بحران سوریه است.

به گفته این منبع، این بار با وجود توافق هایی که بین طرف های مختلف وجود دارد و با حمایت بازیگران بین المللی، منطقه ای و سوری، شرایط با گذشته متفاوت است و احتمال دستیابی به نتیجه زیاد است.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: بشار اسد در به وجود آمدن وضعیت کنونی در سوریه مقصر است و به همین دلیل وی نمی تواند به عنوان بخشی از یک راه حل سیاسی در آینده سوریه باشد.



آرش July 31, 2015 08:53 AM

اخبار هفته های گذشته حاکی از آن بود که نیروهای مخالف بشار اسد به پیروزی های بزرگی دست یافته اندواحتمالا بشار اسد ماه های آخر حکومتش را می گذراند وقطعا شکست جمهوری اسلامی در سوریه اعتماد به نفس رژیم جمهوری اسلامی را از بین خواهد برد و راه را برای عقب راندن و نهایتا سرنگونی جمهوری اسلامی هموار خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا مختاری July 31, 2015 05:15 PM

بادرود
به نظر میرسد روسیه نیز به عدم بقای اسد ایمان پیداکرده و احتمالا اورا تنها خواهد گذاشت و با پایان اسد که خیلی نزدیک است تدریجا گروه های تروریستی منطقه منحل میشوند و حسن نصرلله میبایستی امام جمعه قم شود این تحول همراه با تبعات مرگ بار هسته ای و بحران جانشینی آیت الله خامنه ای رژیم را به مرحله گذارخواهد انداخت امیدوارم گذاربه دموکراسی شکل گیرد به امید پیروزی ایران عزیز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: