آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 مرداد ماه 1394 = 31-07 2015

شروط حضور مک‌دونالد در ایران چیست؟

به دنبال اعلام آمادگی فروشگاه مک‌دونالد برای حضور در ایران بحث‌های گسترده‌ای صورت گرفته مبنی بر اینکه چقدر فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ دنیا، امکان حضور در ایران را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در همین مورد علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در زمینه حضور رستوران‌های خارجی در ایران منع قانونی وجود ندارد و احتمالا از این پس شرایط برای رقابتی شدن بازار بیشتر فراهم می‌شود ولی برای اینکه این نوع رستوران‌ها در ایران بتوانند حضور داشته باشند، نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: با این همه هنوز اقدامی جدی هم از طرف مک‌دونالد صورت نگرفته است؛ فقط اعلام آمادگی کرده که می‌تواند در ایران هم به عده‌ای نمایندگی دهد. به نظر می‌رسد که این قیبل اقدامات بیشتر برای سنجیدن واکنش ایران انجام شده و می‌خواهند بررسی کنند که در چه زمینه‌هایی می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. در مقابل در ایران هم هنوز تصمیمی هم گرفته نشده است. باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا در ایران هم بررسی انجام و مشخص شود امکان دادن مجوز برای فعالیت این شرکت‌ها وجود دارد یا نه؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: