آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 مرداد ماه 1394 = 03-08 2015

صداوسیما حاضر به عذرخواهی از عراقچی نشد

خبرآنلاین: در پی انتشار خبر سخنان سیدعباس عراقچی معاون محترم حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در جمع مدیران خبر رسانه ملی ، واحد مرکزی خبر توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کرد.

- انتشار مطلب یاد شده ناشی از خطای ناخواسته مسئول مربوطه در ارسال خبر اولیه و خام بر روی خروجی خبرگزاری صدا و سیما بوده است.

- به محض اطلاع از وقوع این خطا ، خبر مذکور و کلیه لینک های مربوط به آن از روی خروجی و سایت خبرگزاری صدا و سیما و موتورهای جستجو حذف شد و طی تماس فوری با همکاران رسانه ای و سردبیران سایت های خبری ، ضمن ارسال اصلاحیه ، درخواست شد این خبر حذف شود که خوشبختانه این کار هم به سرعت انجام شد.

- از سوی دیگر با توجه به اهمیت موضوع در تماس فوری با جناب آقای دکتر عراقچی ماوقع تشریح شد و ایشان در جریان اقدامات جبرانی بعدی قرار گرفتند.

- اگر چه وقوع خطاهای این چنینی در رسانه ها بویژه خبرگزاری ها که به طور دائم در حال ارسال اخبار هستند محتمل و مسبوق به سابقه است و روش جبران نیز عرفاً ، حذف فوری خبر و صدور اصلاحیه درخصوص غیر قابل استناد بودن آن می باشد و خبرگزاری صدا و سیما نیز همین عرف را اعمال کرده است ، با وجود این تأیید می کند این خطا برای رسانه ملی بزرگتر و مسئولیت رسانه برای جلوگیری از تکرار آن بیشتر است چرا که به دلیل گستردگی و فراگیری پوشش و اعتبار اخبار صدا و سیما و اعتماد افکار عمومی به رسانه ملی ، حجم مسئولیت آن در مقایسه با سایرین بسیار بالاتر و بیشتر است.

در پایان ضمن ابراز تأسف از بروز این خطا، مجدداً یادآور می شود خبر یاد شده به دلیل آن که ویرایش نهایی نشده ، تلفیقی از مطالب درست و نادرست بوده و غیر قابل استناد می باشد و بدیهی است محتوای آن مورد تأیید رسانه ملی نیست.


اعتراض شدید عراقچی به صداوسیما

معاون وزیر امور خارجه به انتشار گزارشی از سخنانش در خبرگزاری صدا و سیما به شدت اعتراض کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، عباس عراقچي معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 طی اظهاراتی از اينكه محتواي يك جلسه خصوصي و كاري با شوراي خبر صدا و سيما به صورت ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوايي و نگارشي، در سايت خبري صدا و سيما منتشر شد اظهار شگفتي كرده و چنين امري را نه تنها غيرحرفه اي و غيراخلاقي، بلكه يك خلاف بيّن اداري و مغاير با منافع و امنيت ملي دانسته و خواستار پيگيري آن از سوي مقامات عالي سازمان صدا و سيما گرديد.

گفتني است سايت خبري صدا و سيما با فاصله كوتاهي خبر مزبور را از سايت برداشته و توضيح داد مطالبی که به نقل از دکتر سید عباس عراقچی معاون وزارت امورخارجه در نشست با مسئولان معاونت خبر روی خروجی قرار گرفت ناشی از یک خطای برداشت بوده است.

خبرگزاری صداوسیما تاكيد كرده است این مطلب که تلفیقی از اطلاعات درست و نادرست است قابل استناد نیست. با اين حال مطلب مزبور بلافاصله توسط سايتهاي مختلف بازنشر شد.

عراقچي همچنين با اشاره به اينكه يكي از مزاياي تيم مذاكره كننده انسجام داخلي و همدلي همه اعضاي تيم بود، از نقش آقاي حسين فريدون در انجام وظيفه سخت هماهنگي تمامي دستگاه ها، ارائه مشورت، انتقال مطالب و تقويت انسجام و همبستگي تيم مذاكره كننده تقدير نمود.



ﻫﺎﺷﻢ August 3, 2015 02:49 PM

ﺣﺎﻻ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ ﻫﻢ ﭘﻴﺩاﺷﺪﻩ و ﻛﻤﻲ اﺯ ﻭاﻗﻌﻴﺖ ﻫﺎ ﺭا ﮔﻔﺘﻪ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﭼﻪ اﻟم ﺷﻨﮕﻪ اﻱ ﺭاﻩ اﻧﺪاﺧﺘﻪ اﻧﺪ اﻳﻦ ﺁﺧﻮﻧﺪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻓﻨﮕﻲ و ﺩﺯﺩ وﺩﻏﻞ ﻣﺮ ﺩﻡ ﺭا اﺳﻜﻞ ﻓﺮﺽ ﻛﺮﺩه اﻧﺪ و ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﻨﺪ اﻳﻦ ﻓﻀﺎﺣﺖ اﺗﻤﻲ ﺭا ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﮔﺮﻭﮔﺎﻧﮕﻴﺮﻱ و ﺟﻨﮓ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻟﻪ ﺑﻌﻨﻮاﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ اﻣﺖ ﺷﻬﻴﺪ ﭘﺮﻭﺭ ﺑﺮ اﺳﺘﻜﺒﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩ ﺧﻠﻖ اﻟﻠﻪ ﺑﺪﻫﻨﺪ! ! ﻏﺎﻓﻞ اﺯ اﻳﻨﻜﻪ ﺧﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﻨﺪ و ﻣﻠﺖ ﺁﮔﺎﻫﻨﺪ و ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻋﻤﺮ ﻓﻼﻛﺖ ﺑﺎﺭ ﺣﻜﻮﻣﺘﺸﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ اﺳﺖ!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: