آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 مرداد ماه 1394 = 03-08 2015

آب زندان مرکزی تهران قطع است؛ اعتراض

بهره برداری از زندان مرکزی تهران بزرگ در حالی آغاز شده است که این مجتمع در حال ساخت است و حتی تأسیسات آب مصرفی و شرب آن نیز کامل نشده است.

به گزارش منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) طی ۴۸ ساعت گذشته فقط ۲ ساعت آب در دسترس بوده و تا ساعت ده صبح امروز یکشنبه ۱۱ مرداد هنوز این مشکل حل نشده و موجب اعتراض زندانیان شده است.

به گفته یکی از منابع هرانا این مشکل باعث شده است که بوی تعفن ناشی از سرویس های بهداشتی، زندگی در سالن های فاز ۴ محل نگهداری زندانیان انتقالی را غیر قابل تحمل کند.

بیش از پانصد زندانی که به تازگی به زندان مرکزی تهران بزرگ منتقل شده اند شامگاه روز پنجشنبه هشتم مردادماه نیز در بدو ورود در اعتراض به شرایط نامناسب و کمبود امکانات اولیه دست به اعتراض زدند.

یکی از منابع هرانا درباره دلایل اعتراض زندانیان گفت: “هواخوری اجباری و زیر آفتاب از ساعت ۹صبح تا ۱۳ ظهر، وضعیت بهداشتی اسفبار در دستشویی های فاقد شیلنگ و آفتابه، قطع مکرر گاز و آب و عدم استفاده از کولر در گرما، عدم رسیدگی پزشکی و درمانی بخصوص به بیماران خاص و این که هر اعتراضی با فشار بوسیله گارد ویژه زندان سرکوب می گردد، همچنین برای ۵۴۲ نفری که در آنجا محبوس هستند فقط ۲۴۰ تخت وجود دارد و بقیه در کنار دستشویی ها و داخل راهروها استراحت میکنند.”

گارد زندان در مقابل اعتراضات با ضرب و شتم و تراشیدن موهای یک زندانی به نام عباس آهونبر که از شروع کنندگان اعتراض بود، عکس العمل نشان داد.

لازم به یادآوری است که زندان مرکزی تهران بزرگ که در حال ساخت و کاربری است، قرار است پذیرای ۱۵۰۰۰ زندانی حوزه قضایی استان تهران باشد. و زندانیان از اوین و قزلحصار به این زندان منتقل شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: