آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 مرداد ماه 1394 = 03-08 2015

پدر عروس آقا: مش دونالد دیگه چه صیغه ای است!؟

پدر عروس و مشاور "آقا" با حمله به آمريکا، نسبت به تغيير سياست‌های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی در پی سفر هيات‌های خارجی هشدار داد. به گزارش دیگربان، حداد عادل گفته پس از امضای توافق‌‌نامه هسته‌ای٬ نگرانی‌هايی در مورد تغيير سياست‌‌های کلان اقتصادی و کنار گذاشته شدن سياست «اقتصاد مقاومتی» به وجود آمده است.


مش دونالد دیگه چه صیغه ای است!؟

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی در مورد رستوران مش دونالد در ایران و شباهت ها و تفاوت های آن با رستوران زنجیره ای مک دونالد منتشر کرده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: با وجود تصویر دلقک خندان که نماد عشق شیطان بزرگ به گوشت، نان و سیب زمینی است، در این رستوران هیچ نشانی از مردم خشمگین با مشت های گره کرده و فریاد مرگ بر آمریکا وجود ندارد.

در آشپزخانه مش دونالد علامتی به چشم می خورد که شباهت زیادی به علامت رستوران های زنجیره ای مک دونالد دارد و احتمالا شناخته شده ترین نماد امپریالیسم فست فود آمریکایی است.

نماد تجاری دیگر رستوران زنجیره ای مک دونالد یعنی دلقک همیشه خندان با کت قرمز، شلوار زرد و کفش های بزرگ قرمز نیز در این رستوران ایرانی دیده می شود.

صاحب رستوران مش دونالد که از ترس تندروهای حکومتی نخواست نام خانوادگی اش فاش شود، گفت: ما تلاش می کنیم تا حد امکان به تجارب مک دونالد نزدیک شویم.

وی گفت اگر نام رستورانش را مک دونالد می گذاشت با مخالفت تندروها مواجه می شد از این رو به توصیه پسرش نام مش دونالد را انتخاب کرد. هرچند که مقامات دولتی و مدافعان ارزش های انقلابی معتقد بودند این نام هم خیلی غربی است اما بعد از مدتی به آن عادت کردند.

مش دونالد و دیگر نمونه های تقلیدی از فرهنگ غذایی آمریکا به طور روز افزون در خیابان های شهرهای مهم ایران درحال رشد هستند که همگی از دورشدن مردم از آرمان انقلابی ضد آمریکایی در این کشور خبر می دهند.

اگر توافق هسته ای با موفقیت اجرا شود و شرکت های غربی به ایران بازگردند، این آرمان بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد گرفت. به همین دلیل تندروها هشدار می دهند که ورود خارجیان با پول و تفکرات مختلف به ایران ارزش های نظام اسلامی را تضعیف خواهد کرد. از این رو است که برخی سیاستمداران درمورد ورود مک دونالد به ایران هشدار می هند و می گویند هیچ شعبه ای از این رستوران در ایران باز نخواهد شد.

غلامعلی حداد عادل، نماینده بانفوذ حکومت ایران درمورد اشتیاق نشان دادن برخی از روزنامه ها به حضور شرکت های خارجی در این کشور ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با پایگاه اینترنتی محافظه کار خبرآنلاین گفت: اخبار مردم ستمدیده یمن کجاست؟ آنها از بازگشت مک دونالد حرف می زنند. اینجاست که خطر احساس می شود. آنها آغوش خود را به روی آمریکا باز کرده اند و با اشتیاق از بازگشت شرکت های آمریکایی به ایران حرف می زنند.




mitra farahani August 3, 2015 01:05 PM

ما که نفهمیدی باهمه رزمفتی اربابت این نماد سراپاغربی وبقیه مزخرفاتی که گفته اند مک دونالد تشریف میاوردیاخیر تا ماهم بتوانیم سری در سرها با پزدادان وخوردن ساندویچ ها ی خوشمزه نصیب میبریم یاخیر؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Saeed August 3, 2015 04:56 PM

دوستان اگر در اینترنت بگردند عکس این آقای حداد عادل را با خانم در لندن مشغول خرید از بوتیک های شیطان بزرگ هستند میتوانند ببینند حالا اینجا خود را جر میدهند که اقتصاد مقاومتی در خطر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ستار بهشتی August 3, 2015 06:35 PM

داداش خداد جون حرش نخور بابا شیرت خوش میشه ضژمنن مک دونالد همونه که تو انگلیس کوفت کردی{ برای زایمان دخترت و نوه 5 میلیون پوندی اربابت شید علی رفته بودی یاذته}

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush August 3, 2015 10:13 PM

این حرفها برای رد گم کردن است ،،شرکت های غربی برای غارت منابع زیر زمین و روی زمین آمده اند ،برای ماندگاری رژیم است رهبر و دیگران هم بهشون خوشامد میگویند

گزارش یا اعتراض به این نظر


mitra farahani August 4, 2015 06:02 AM

به این مردک که خودش را به خریت زده ومردم را نیز از زمره خران تصور کرده یاد آور شوید مش دونالد همان زهر مار وکوفتی است که در سفرهای اشکارو پنهانی که به همان دیاربرای سر کشی پول هائی که سپرده ایدبرای روز مبادا حناق میزنید چگونه نمی دانی چیست ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: