آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 مرداد ماه 1394 = 06-08 2015

توافق؛ نگرانی ولی فقیه از روند فروپاشی نظام

شوروی هم با یک "توافق" فروپاشید

کیهان ولی فقیه: حامیان توافق وین آن را گام اولیه و البته بسیار بلند می‌دانند و از آن به عنوان کاتالیزور تغییر جمهوری اسلامی یاد می‌کنند. مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل آویو در گزارشی در این خصوص می‌گوید؛ تغییر رژیم ایران از بیرون غیرممکن است و این تغییر تنها از درون این کشور و به دست خود آنها امکان‌پذیر است. این روند منجر به تقویت مخالفانی می‌شود که در این کشور فعالیت زیرزمینی دارند.

دولتمردان آمریکایی نیز براساس محاسبات مغشوش خود، فرضیه فوق را به عنوان اهرمی برای مقابله با مخالفان توافق به کار می‌برند. آشکارترین این موضع‌گیری‌ها را می‌توان در اظهارات اخیر جان کری مشاهده کرد که گفت اگر آمریکا این توافق را رد کند کار برای یک جناح خاص در انتخابات آینده ایران دشوار خواهد شد!

این دست اظهارات نشان می‌دهد مسئله توافق هسته‌ای برای آنان بسیار فراتر از آن است که راکتور اراک آب سنگین باشد یا سبک، سرنوشت فردو چه شود، سانتریفیوژهای ما نسل اول باشند یا پیشرفته‌تر و... واشنگتن به این پرونده به ظاهر فنی نگاهی کاملا سیاسی دارد و این تصور که فرجام چالش هسته‌ای با برجام به پایان خواهد رسید، چیزی جز یک خوش‏خیالی نیست.



آرش August 6, 2015 10:09 PM

ظاهرا این سگ پاچه گیر نظام بعد از چند روز تازه دارد متوجه می شود که چه اتفاقی قرار است بیفتد و از حالا شروع به پارس کردن کرده و جالب اینکه این دفعه بر خلاف دفعات قبل هر چقدر هم پارس کند به جایی نمی رسد و کاری هم از دستش نمی آید که تصمیم اربابی را که آخوند را بر ایران مسلط کرد عوض کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: