آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 مرداد ماه 1394 = 08-08 2015

کسانی که می‌گفتند بگم بگم حالا می‌گویند نگو نگو

روزنامه آرمان در گفت و گویی با مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری نوشت: از فرداي توافق هسته‏ اي يك فرمان براي مقابله با اين توافق صادر شد و مخالفان تندروي دولت با حربه‌هاي مختلف تلاش كردند اين اتفاق مهم را كمرنگ يا بي‏رنگ جلوه دهند. به عنوان مثال درست پس از توافق هسته‌اي آقاي احمدي‌نژاد موضوع شكايت از آقاي جهانگيري معاون اول دولت آقاي روحاني را مطرح مي‌كند. اين مساله ساده نيست و نبايد به سادگي از آن گذشت. هدف اصلي اتاق فكر آنان، اين است كه افكار عمومي را نسبت به دستاوردهاي دولت آقاي روحاني منحرف كنند.

آقاي احمدي‌نژاد و نزديكانش از مدت‌ها قبل برنامه‏ريزي كرده بودند كه خود را در سپهر سياسي كشور حفظ كنند. به همين دليل هم جلسات متعددي در تهران و ساير شهرستان‌هاي كشور برگزار مي‌كردند. به نظر من اين گروه و به ويژه آقاي احمدي‌نژاد، ظرفيت حضور در عرصه قدرت در آينده را از دست داده و در اين زمينه موفق نخواهد شد.

جريان تندرو حيات خود را در شعارهاي دست‏نيافتني و عامه‏پسند قرار داده است. اين جريان در گذشته تا حدودي خود را تثبيت كرده و با استفاده از رانت‌هاي اقتصادي به فعاليت خود ادامه داده است. آنان در برخی رسانه‌ها نفوذ پيدا كرده و در برخي از مناسبات قدرت حضور موثر دارند. نگراني عمده جريان تندرو؛ موفقيت راهبردي دولت تدبير و اميد است. اين گروه در مساله موفقيت هسته‏اي مشاهده كردند كه تندروي در عرصه سياست خارجي، فرياد زدن بر سر ديگران و بي‌توجهي به منافع كشور محلي از اعراب ندارد و نمي‌تواند ارمغان مناسبي براي مردم داشته باشد. تندروهاي سياسي همواره نشان داده‏اند براي باقي ماندن در عرصه سياسي، حاضرند منافع ملي و سرمايه‌هاي مهم كشور را به بازي بگيرند.

فعاليت لباس شخصي‏ها در برخي ميتينگ‏هاي سياسي و دانشگاه‌ها همگي با برنامه‏ريزي قبلي صورت مي‌گيرد و به صورت خودجوش نيست.

آقاي احمدي‌نژاد از «بگم بگم» به «نگو نگو» رسيده است و گويا فراموش كرده است كه 8 سال، بي‏وقفه و بهت آور، همه دولت‌هاي گذشته را تخطئه مي‌كرد. اين در حالي است كه طي سه سال در دولت قبل، 79 هزار عدد سكه به مبلغ 46 ميليارد تومان توزيع كرده‏اند يا يكی از دوستان هنري و سينمايي دولت قبل كمك‏هاي مالي فراواني دريافت كرده‏اند و معلوم نيست چگونه و كجا هزينه شده است. بي‏انضباطي و ريخت و پاش‌هاي آن دوره گسترده بود، از مواردي كه اشاره شد تا موضوع دكل خريداري‌شده به مبلغ حدود 80ميليون دلار كه اساسا وارد ايران نشده است يا مساله بابك زنجاني كه حدود 6/2 ميليارد دلار بدهکار است و سوال اينكه چرا با وجود همه اینها، پرونده ايشان که به جريان افتاد. فرار به جلو مي‌كنند اما اكنون مي‌خواهند قوه قضائيه به شكايت احمدي‌نژاد رسيدگي كند. اين يك بام و دو هوا غيرقابل تفسير است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: