آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 مرداد ماه 1394 = 22-08 2015

فرانسه؛ جلوگیری از یک فاجعه تروریستی + فیلم

حادثه ای که روز جمعه در قطار آمستردام - پاریس رخ داد، می ‌توانست فاجعه‌ بارترین حادثه تروریستی تاریخ فرانسه باشد، اما با اقدام شجاعانه دو نظامی آمریکايی که برای مهار تروریست اسلامگرا جان خود را به خطر انداختند، بطور معجزه آسايی از وقوعش جلوگیری شد. (فیلم زیر)

درگیری مسافران با یک فرد مسلح در قطار سریع السیری که عصر جمعه از آمستردام عازم پاریس بود، دستکم سه زخمی به جا گذاشت.

فرد مهاجم که زخمی شده و هم اکنون در بازداشت پلیس فرانسه بسر می برد، بیست و شش سال دارد و برای سرویس های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک نام آشنا و اصالتا مغربی است.

به گفته رسانه های فرانسه، فرد مهاجم یک کوله پشتی حاوی سلاح و چند خشاب در اختیار داشت و درصدد انجام اقدامی تروریستی در قطار بوده است.

وزیر کشور فرانسه در این باره گفته: دو نظامی آمریکایی که با لباس شخصی در میان مسافران قطار بودند، با شنیدن صدای کارگذاشتن خشاب اسلحه خودکار به فرد مهاجم مشکوک شده و هنگامی که تلاش می کردند او را مهار کنند، زخمی شدند.

این مقام فرانسوی گفت: مایلم همراه با رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه مراتب قدردانی و تحسین خود را به این دو مسافر آمریکایی که واقعا شجاع بودند، اعلام کنم. شاید بدون آنان با فاجعه ای وحشتناک روبرو می شدیم.

واحد مبارزه با تروریسم در فرانسه رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفته است.

نخست وزیر بلژیک نیز که کشورش به این تحقیقات کمک می کند، از حمله ای تروریستی سخن به میان آورده است.

عامل این تیراندازی هم اکنون در شهر آراس در شمال فرانسه تحت بازجویی است.

فرانسه از ماه ژانویه گذشته با موجی از حملات تروریستی از سوی جهادگران اسلامی که عمدتا با تروریستهای داعش در سوریه ارتباط دارند، مواجه شده است.


فاجعه‌ بارترين حادثه تاريخ فرانسه

شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی اعلام کرد: حادثه ای که روز جمعه در قطار آمستردام پاریس رخ داد، می‌توانست فاجعه‌ بارترین حادثه تروریستی تاریخ فرانسه باشد اما از وقوعش جلوگیری شد.

این منبع افزود: این اتفاق شاید مهمترین اقدام تروریستی تاریخ فرانسه است که از وقوعش جلوگیری شد. این اتفاق می توانست کشتاری به معنای واقعی کلمه باشد. زیرا عامل حمله به یک قبضه کلاشنیکف، نه خشاب و یک کلت مسلح بود. ظاهرا وی یک چاقو نیز به همراه داشته است. او می توانست ده ها نفر را در این قطار بکشد زیرا در نظر داشت اقدام خود را از انتهای قطار شروع و واگن ها را یکی یکی طی کند.

عمل قهرمانانه دو مسافر در داخل قطار مانع از این حادثه شد. آنان به کمک مسافران شتافتند و اجازه ندادند این کشتار رخ دهد. زیرا آنان متوجه می شوند یک کلاشنیکف در داخل سرویس بهداشتی آماده شلیک می شود. آنها چون نظامی بودند این صدا را تشخیص می دهند و متوجه خطر می شوند و فورا دخالت می کنند. رفتار شجاعانه این دو نفر مانع از این کشتار شد.






www.youtube.com/watch?v=f43gNN5H_jw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



فريبرز August 22, 2015 12:21 AM

اين فرانسويها بودند كه خمينى ملعون را زير درخت سيب نشاندند و بعد به جان ايران و ايرانى انداختند حال همان غول چراغ جادو يقه خودشان را گرفته است و روزى نيست كه حادثه نيافريند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Someone August 22, 2015 01:46 AM

فريبرز خان گل گفتی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: