آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 شهریور ماه 1394 = 28-08 2015

بازدید علی اکبر صالحی از مراکز هسته‌ای چین

رییس سازمان انرژی اتمی ایران که در راس هیاتی در چین بسر می برد، روز پنجشنبه با بازدید از چندین مرکز مهم و تاسیسات انرژی هسته ای چین روز پرکاری را در پکن پشت سرگذاشت.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی که طی دیروز و امروز گفت وگوهای مشروحی با مسوولان بخش های مختلف انرژی اتمی در چین داشت، بازیدهای وسیعی نیز از مراکز هسته ای این کشور به همراه هیات ایرانی انجام داد.

آنچه مهم است اینکه مقام های ذیربط چین برای بازدید هیات ایرانی به ریاست رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، تدارک گسترده ای دیده بودند و هیات ایرانی با اهتمام مسوولان چینی توانستند با جزییات قابل توجهی در باره فعالیت های این مراکز آشنا شوند.

صالحی و هیات همراه وی امروز از سه مرکز و موسسه انرژی اتمی چین بازدید کردند که از جمله آنها می توان به مرکز تحقیقات و طراحی اژدهای زرد (فن آوری های هسته ای نوین چین) اشاره کرد که یکی از جدیدترین بخش های انرژی هسته ای در این کشور به حساب می آید.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین توانست دیداری از موسسه انرژی اتمی چین موسوم به CIAE و رآکتور تحقیقاتی آب سنگین در پکن داشته باشد و در جریان جزییات فعالیت های آن قرار بگیرد.

رآکتور تحقیقاتی پکن با بهره گیری از امکانات آب سنگین، کارایی قابل توجهی برای تولید محصولات هسته ای چین داشته و قرار است از فن آوری بکار رفته در آنها در راکتور آب سنگین اراک استفاده شود.



سربداران August 28, 2015 08:28 AM

چین در رویایی احیای دوباره امپراتوری چنگیز خونریز و تسخیر اروپا -کشورهای کره شمالی{منگول کوتوله} و پاکستان رو اتمی کرد که جلوی غرب بایستند و اگه جنگ شد با غرب بنیابت بجنگند با کودتای 57 ملائیسم در ایران - به اشاره چین پاکستان -ایران رو هم آلوده به اتم کرد و چیزی نمانده بود - مردم ایران قربانبی اهداف حزب کمونیست چین بشن -که توافق شد- حالا ضایه ایی رفته چی رو ببینه؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: