آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 شهریور ماه 1394 = 28-08 2015

کنسرت/ایران؛ درخواست رهبر ارکستر اسرائيلی

به گزارش خبرگزاری آلمان از تهران، رژیم ایران با درخواست يک رهبر ارکستر اسرائيلی براي برگزاری کنسرت در این کشور مخالفت کرد.

وزارت ارشاد رژیم ایران روز جمعه اعلام کرد به "دانیل بارنبویم" رهبر ارکستر معروف اسرائیلی - آرژانتینی اجازه نخواهد داد در این کشور برنامه اجرا کند.

"بارنبویم" که 72 سال دارد و مدیر موسیقی عمومی در اپرای "اشتاتسوپر" برلین است، روز پنجشنبه در این باره اعلام کرد پیشنهاد برگزاری کنسرت را به مقامات رژیم تهران ارائه و با آنها در این باره گفتگو کرده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت ارشاد رژیم ایران با این اقدام نمادین مخالفت و در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و با هنرمندان این کشور همکاری نمی کند.

نوش آبادی همچنین در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد وزیر ارشاد به محض آنکه آگاهی پیدا کرد "بارنبویم" یک شهروند اسرائیلی است، با این ایده مخالفت کرد.

بارنبویم در سال 1999 با همکاری برخی دیگر، ارکستر شرقی-غربی "دیوان" را پایه گذاری کرد. این گروه از نوازندگان جوان اسرائیلی و عرب تشکیل شده است و هدف پیشبرد تفاهم میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها و همچنین کمک به برقراری صلح در خاورمیانه را پیگیری می کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: