آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 شهریور ماه 1394 = 30-08 2015

کشف کامیون دیگر حامل پناهجویان در اتریش

پلیس اتریش کامیونی حامل 26 پناهجو را در نزدیکی مرز آلمان متوقف و راننده آن را دستگیر کرد. شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان وخیم است.

به گزارش ایسنا، جمعه گذشته (28 اوت 2015) فرار 26 پناهجو که تابعیت آنان اعلام نشده در نزدیکی مرز آلمان به پایان رسید. این افراد در یک کامیون مخفی شده بودند و به گفته مقامات بهداشتی اتریش در صورت ادامه راه، اکثر آنها جان می‌باختند.

شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان به علت از دست رفتن آبِ بدن وخیم گزارش شده است. یک سخنگوی پلیس اتریش گفت که راننده رومانیایی این کامیون دستگیر شده است.

یک روز پیش از این اتفاق، کامیونی حامل 71 جنازه در اتریش کشف شد. این افراد پناهجوی سوری بودند. شنبه گذشته دستگاه قضایی مجارستان اعلام کرد که در این رابطه حکم دستگیری چهار نفر را صادر کرده است. سه تن از متهمان، بلغاری و نفر چهارم افغان است.

پلیس اتریش پیش‌تر دستگیری این افراد را تایید کرده بود.

به گزارش دویچه‌وله، یکی از آنان صاحب کامیون و دو تن دیگر راننده آن بوده‌اند. کارشناسان می‌گویند که این افراد تنها عاملان جنایاتی این‌چنینی هستند و به احتمال زیاد افراد اصلی که باند‌های قاچاق انسان در اروپا را رهبری می‌کنند به دام نخواهند افتاد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: