آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 شهریور ماه 1394 = 30-08 2015

روح شهدا، در عذاب از آنتن‌ ماهواره ها

روزآنلاین: در حالی که طی روزهای اخیر مساله پارازیت‫های ماهواره‫ای بار دیگر مطرح شده و حتی وزیر ارتباطات هم برای پاسخگویی در این زمینه به مجلس فراخوانده شد، برخی روحانیون راستگرای ایران بار دیگر نسبت به برنامه‫های ماهواره‫ای ابراز نگرانی کرده‫اند.

آیت‫الله احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران طی سخنانی که در شهرستان بهشهر استان مازندران ایراد کرد گفت: "شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن شما هستند و من معتقدم که آنتن‌های ماهواره‌ای آنتن‌های جهنمی است، آن‌ها ماموریت برچیدن سفره دین مردم این کشور بخصوص دین جوانان را دارند و می‌خواهند دین را از خانه‌های مردم بیرون کنند." او اضافه کرد: "باید مواظب عاق شهدا باشیم، قطعا روح شهدا با مشاهده آنتن‌های ماهواره بر بام خانه‌های این مرز و بوم در عذاب است."

همزمان اظهارات حجت‫الاسلام اسماعیل قبادی مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه هم منتشر شد که گفته بود: " لزوم حضور علما و روحانیان زمانی بیشتر احساس می شود که نگاهی اجمالی به هجمه های فرهنگی دشمنان داشته باشیم، متاسفانه در شبکه های ماهواره ای ریشه خانواده های انقلابی و مؤمن هدف گرفته شده و باید در این زمینه احساس خطر کرد." او معتقد بود: "باید در این زمینه احساس خطر کرد و خلأ به وجود آمده میان مردم و روحانیت را از بین برد."

چند روز پیش هم آیت‫الله حسن ممدوحی نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان به خبرگزاری رسا گفته بود: "رهبری در این جا فرمودند که آمریکا راه نفوذ دارد و ما نخست باید مردم را روشن کنیم تا آمادگی داشته باشند و فریب دشمن را نخورند، یکی از مسائل مهم ارتباط جوان ها با وسایل مبتذل ماهواره و فضای مجازی است." او تاکید داشت: "ماهواره‫ها و تأثیرات آن بر نوع ظاهر و سبک زندگی جامعه به ویژه جوانان از مصادیق نفوذ فرهنگی است. دولت باید در این گونه مسائل ورود کرده و جوانان را آگاه کند تا به سراغ برنامه‫های آلوده نروند."

تکرار این سخنان درباره خطرات ماهواره همزمان با آغاز دوباره گشت‌های نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره در سطح تهران بود. از روز ۲۷ مرداد ماه سایتهای داخلی در ایران گزارش دادند که این گشت‫ها از محله دامپزشکی تهران آغاز شده است.

با وجودیکه شکست برنامه محدودسازی اجباری استفاده از ماهواره در ایران بارها اعلام شده است، اما تلاش برای تداوم این برنامه همچنان ادامه دارد. چندی پیش حتی محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته بود: " نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد، بلکه باید با استفاده‌کنندگان آن به بحث نشست و آن‌ها را قانع کرد. در واقع باید از درون انضباط ایجاد کرد؛ زیرا اگر باور قلبی نباشد هیچ کاری به ثمر نخواهد نشست که در این راستا تشکیل حلقه‌های صالحین می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشند." با اینهمه این برنامه بی‌ثمر متوقف نشده است.

حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری‌ گفته بود: "حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم، نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم، زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است نه بین آنها." او تاکید داشت: "کسانی که تحقیق کرده‌اند، گفته‌اند که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است. آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد مردم از رسانه‌های خارجی استفاده می‌کنند، بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است."

اواخر اردیبهشت ماه گذشته نیز علی جنتی، وزیر ارشاد، در گردهمایی معاونان اجتماعی فرمانداران استانهای سراسر کشور گفته بود: "طی چند سال آینده با توجه به برنامه غرب و کار گذاشتن ماهواره‌ها بر روی مدار هزار کیلومتری هر فردی به راحتی می‌تواند شبکه‌های ماهواره‌ای را دریافت کند در آن زمان دیگر دیش وجود ندارد که بخواهیم آن را پایین بکشیم و با ماهواره مقابله کنیم." او تاکید داشت: "اگر در گذشته می‌توانستیم از طریق اعمال فشار به اصحاب رسانه و با در اختیار داشتن دروازه خبری یا تدابیر ویژه تبلیغاتی افکار عمومی را هدایت کنیم امروز صحنه عوض شده است امروز کنترل رسانه‌ها نه از نظر فنی امکان‌پذیر است و نه مرزهای جغرافیایی این اجازه را می‌دهد که رسانه را کنترل کنیم."

با اینهمه سیاست حکومت همچنان اعمال زور تا جای ممکن بوده است. در سال‌های گذشته بارها گفته شد که اعمال زور با پیشرفت تکنولوژی بی‌اثر خواهد شد و تنها اثرات زورگویی حکومت بر جای می‌ماند اما هر سال، برخورد قهری گسترش بیشتری یافت. به نظر می‌رسد که سیاست مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی اعمال همین شیوه باشد.

سیدعلی خامنه‌ای یکبار در اوایل سال ۱۳۷۸ صریحا گفته بود: "این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا پنج سال دیگر فنآوری ماهواره پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند، پس از حالا جلویش را باز کنیم! این منطق، منطق صحیحی نیست." او اضافه کرده بود: "این استدلال، که چون دشمن پیشرفت می‌کند، پس ما بیاییم هر مانعی را از جلوِ راهش برداریم، منطقی نیست. این مانع، علی‌العجاله مانع است. مثل این است که دشمن تا مرزهای ما پیش آمده، آن وقت بگوییم، ما که نمی‌توانیم بیشتر از دو ساعت مقاومت کنیم، پس برویم! نه آقا! این دو ساعت را مقاومت کنید، شاید پیروز شدید. این چه حرفی است!؟ قانون ممنوعیت ماهواره - که مجلس شورای اسلامی، چند سال قبل از این، آن را تصویب کرد - یک قانون کاملاً درست و بجا بود. حدّاقلش این است شما توانسته‌اید چند سال این نفوذ را به عقب بیندازید و ان‌شاءاللَّه باز هم خواهید توانست."



بررادر شهید August 30, 2015 07:00 PM

اتفاقن برادر من شهید شده- امروز دم صبحی اومد توخابم و گفت به این احمق خاتمی بگو - شهدا را به شما چه- آدمخوران دزد پست اختلاسگر شکنجه گر دروغگو - چرا از ما مایه میزارید تنها چیزی که در این دنیا بفکر ما نمیرسه -ماهواره هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: