آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 شهریور ماه 1394 = 31-08 2015

نبود استخر شنا و مرگ غم‌انگیز سه نوجوان

سه دختر و پسر که برای فرار از گرمای هوا در یکی از روستاهای شهرستان شوش وارد رودخانه دز شده بودند قربانی امواج شدند.

به گزارش جام جم، عصر روز شنبه دو دختر و یک پسر که از گرمای هوا کلافه شده بودند تصمیم گرفتند برای شنا وارد رودخانه دز شوند. مشغول شنا و آب بازی شده بودند که ناگهان گرفتار امواج آب شده و هر چه تلاش کردند نتوانستند خود را به خشکی برسانند و ناگهان به زیر آب کشیده شدند.

چند کودک که شاهد این اتفاق بودند، خود را به روستا رسانده و موضوع را به اهالی گفتند. پدران و مادران آنها سراسیمه خود را به کنار رودخانه رساندند، اما هیچ اثری از آنها نبود، به همین خاطر برای یافتن فرزندان خود از امدادگران آتش نشانی و هلال احمر کمک خواستند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان در این رابطه به جام گفت: پس از اطلاع ماجرا پنج نفر از امدادگران هلال احمر خود را به محل حادثه در روستای ابولقفه رساندند مشخص شدکه محمد 12 ساله، کبری 11 ساله و مریم 14ساله با تعدادی دیگر از کودکان روستا در رودخانه دز مشغول شنا کردن بودند در آب غرق شده اند.

کشف جسد پسر 12 ساله

صادق سلامت افزود: محل حادثه تا روستا 500 متر فاصله داشت و زمانی که اهالی متوجه ماجرا شده و خود را به محل رساندند زمان زیادی از حادثه گذشته بود و هیچ اثری از این سه نفر نبود. امدادگران هلال احمر و آتش نشانان جستجو برای یافتن آنها را آغاز کرده و پس از هشت ساعت محمد را پیدا کرده و به حاشیه رودخانه منتقل کردند که امدادگران اورژانس مرگ پسر 12 ساله را تائید کردند.

وی ادامه داد: هیچ اثری از کبری و مریم نبود، به همین خاطر یکشنبه یک غواص از اهواز به منطقه اعزام شد تا جستجو در زیر آب را آغاز کند. محل حادثه بین یک متر تا سه متر عمق دارد و عرض رودخانه در آن محل 60 متر است. جستجوها در محل ادامه دارد و امیدواریم سرنوشت دو دختر غرق شده نیز روشن شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان هشدار داد: در روزهای گرم سال برخی کودکان و نوجوانان برای رهایی از گرمای هوا اقدام به شنا در رودخانه و یا کانال های آب می کنند که بی احتیاطی و شنا در مناطق ممنوعه باعث شده حوادثی تلخ را رقم بزنند. خانواده ها باید نظارت بیشتری بر روی فرزندان خود داشته باشند و آنها را درباره خطرات شنا در مناطق ممنوعه آگاه کنند.

قطعی برق و گرمای هوا

این در حالی است که اهالی روستا قطعی مکرر برق و گرمای هوا را علت پناه بردن کودکان روستا به رودخانه می دانند. آنها می گویند روز حادثه نیز برق روستا قطع شده و این سه نفر که تحمل گرما برایشان سخت بود، تصمیم گرفتند وارد آب رودخانه شده تا هوا کمی قابل تحمل شده باشد.

خبرگزاری مهر در این باره اعلام کرد؛ قطع طولانی مدت برق در روستای ابولقفه از توابع شهرستان شوش و گرمای بالای 55 درجه باعث کلافگی اهالی این روستا و شنای آنها در رودخانه شده بود. برق روستا از ساعت 24 روز جمعه تا 14 روز شنبه قطع شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: