آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 شهریور ماه 1394 = 31-08 2015

ایران؛ اذیت و آزار جنسی دو خبرنگار زن خارجی

انتشار گزارشی از دو زن خبرنگار ایتالیایی که بتازگی به ایران سفر کرده بودند و مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند، بازتاب گسترده ای در این کشور داشته است.

به گزارش سایت فرارو، چند روز پیش دو زن ایتالیایی که خبرنگار بودند و به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بودند، سفرنامه ای در رسانه های اجتماعی منتشر کردند که حاوی مطالبی بسیار تند از رفتار با زنان در ایران بود.

این دو خبرنگار- گردشگر با ادبیات بسیار تند از اتفاقاتی که شاهد بوده اند، سخن گفتند. گزارش آنها بیانگر خشونت جنسی در ایران و رفتارهای ضد زن در حاکمیت جمهوری اسلامی است.

این دو زن ایتالیایی ادعا کرده اند که در سفر به نقاط مختلف ایران با آزار و اذیت پیاپی جنسی روبه رو شده اند. در سفرنامه آنها هیچ نکته مثبتی درباره ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی یافت نمی شود و نوشته اند در طول دو هفته ای که به ایران سفر کرده اند، هرگز احساس امنیت نکرده اند.

گزارش این دو گردشگر در بسیاری از رسانه های ایتالیایی از جمله روزنامه پر تیراژ "کوریره دلا سرا" بازتاب داشت و مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

برخی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی نیز در واکنش های خود به این اتفاق از سفرنامه سیاه دو گردشگر ایتالیایی حمایت کردند. آنها حکومت اسلامی ایران را متهم به "وحشی گری " کردند و فحاشی های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی به حاکمیت ملایان صورت دادند.



babak August 31, 2015 03:41 PM

با درود فراوان،در مورد این گزارش،باید بگم که این دو خبرنگار کم لطفی بی پایانی کردند چونکه همرا با ی دید قضاوت میکنند،من در ایتالیا زندگی میکنم ،و میگم با صدای بلند که همین دو سه هفته پیش دو دختر آمریکایی بعد از خروج از دیسکوتک مورد حمله جوانها قرار گرفتن و متاسفانه تجاوز هم به آنها کردند،آیا این اشخاص که ایتالیايی هم بودن فرهنگ تمام ایتالیهارو به دنیا نشان میدهند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir August 31, 2015 04:19 PM

هموطن گرامی لطفا بد را با بدتر قیاس نکنید
مطمعن هستم که خبر تجاوز به خانم امریکایی از دیسکو را سرکار از
طریق رسانه های خبری و تصویری ایتالیا مطلع شدید
ماجرای زیبا کاظمی را درخاطر دارید وماجرای قاضی مرتضوی
منصف باشیم ایتالیا نبود ایران بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو August 31, 2015 05:47 PM

با درود بابک جان باید پذیرفت حاکمیت اسلام جامعه را آلوده کرده
در ضمن مردهای که به ایران میروند امنیت ندارند این ۲ هم با آتش بازی
کردند حقشون است، فرهنگ اسلامی زن یعنی ابزار تولید

گزارش یا اعتراض به این نظر


masoud August 31, 2015 09:15 PM

چرا شلوغش میکنن میخواستن ارشاد کنن آنها را این آقا بابک هم استد لال میکنن ها بابا بنده هم در خارجه هستم دلیل نمیشه که کار این عزیزان ارزشی در سر زمین امام زمان اتفاق بیفته و ما ماستمالی بکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


زال September 1, 2015 01:22 AM

من با نتيجه گيري گالوپ كه ايرانيها و عراقيها را عصباني ترين مردم جهان معرفي ميكند كاملا موافقم هر دو شيعه و هر دو عاشوراءي و در نتيجه عصباني هستند وأي حسين كشته شد Who cares
بهترين دليل اين عصبانيت كه منطق را هم ميپوشاند انقلاب ايران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آناهیتا پارسی September 1, 2015 11:19 AM

درودبراین دوگزارشگرایتالیائی که برخلاف بعضی سیاستمداران زن غربی(که باتمکین ازضوابط سرکوبگرانۀ مربوط به حجاب وپوشاک آخوندی،به ایران میروندواینطورحقارت انسانی وسیاسی خودرابنمایش میگذارند)واقعیتهای مربوط به جامعۀ"زن ستیزتحت حاکمیت آخوندی" رادرسطح وسیع افشا کرده اند،درواقع آنهاازاین طریق ماهیت ضدزن وستمگررژیم جنایتکار آخوندهارا،به چالش کشیده اند،چه کارارزشمندی
تعجبم ازهموطنانی است که کارآنهارامحکوم کرده،یابهانه ای برای توهین به اعتقادات مذهبی بخش عظیمی ازمردمان سراسرجهان نموده اند،کدام ایرانی است که نداندکه ایادی جنایتکارهمین رژیم زن ستیز،تحت نام اسلام،زیباترین گلهای جامعۀ ما،یعنی دختران جوان مبارزمارا(که اتفاقاًعمدتاًمسلمانان معتقدی بودندکه تاآخربه آرمان آزادیخواهی خودوفادارماندند)ابتداموردتجاوزقراردادوبعدبه چوبه های اعدام سپرد،افتخاربرآنها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: