آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 شهریور ماه 1394 = 01-09 2015

ترور؛ اقدام جنایتکارانه مزدوران خامنه ای در عراق

زینت میرهاشمی

ترور سازمانیافته فعالان جنبش دموکراتیک و سکولار مردم عراق

روز یکشنبه 9 شهریور، 4 تن از فعالان و سازماندهنگان جنبش مردم عراق توسط نیروهای جهل و نیستی ترور شدند. بر اساس خبر العربیه و برخی دیگر از رسانه های معتبر، خالدالعکیلی، روزنامه نگار، فعال اجتماعی و وبلاگ نویس عراقی که یکی از فعالان و سازماندهندگان تظاهرات بود در روبروی خانه اش در بغداد و سه تن دیگر در ناصریه و بصره ترور شدند.

خیزش نوین مردم عراق، جنبشی دمکراتیک، صلح طلبانه و سکولار است که اقشار گوناگون اجتماعی را در بر می گیرد. این جنبش با اعتراض به قطع برق در گرمای طاقت فرسای تابستان عراق آغاز و تبدیل به جنبشی علیه فساد حکومتی و به ویژه علیه باند نوری المالکی شد. در پی تداوم همایشهای اعتراضی این جنبش در روزهای آدینه و هر چه گسترده شدن آن، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، انجام یک سلسله اصلاحات در رابطه با فساد حکومتی را در دستور کار قرار داد که مورد حمایت این جنبش قرار گرفت. خواست پیگری و مجازات عاملان فساد، خلع ید از نوری المالکی، دست نشانده فاسد ولی فقیه، اصلاح دستگاه فاسد قضایی و.... در ردیف خواسته های این جنبش است.

یکی از آخرین اقدامات عبادی، قطع فعالیت آزادانه رژیم ایران در فرودگاههای عراق است که منجر به کوتاه کردن فعالیتهای جولانگرانه سپاه قدس و قاسم سلیمانی خواهد شد.. در زمان صدارت مالکی، رژیم ایران آزادانه از پایگاههای هوایی عراق برای ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی به سوریه استفاده می کرد و گونه ای که قاسم سلیمانی و سپاه قدس به راحتی جولان و فرمان می دادند. این خودمختاری پاسدار سلیمانی حتی مورد اعتراض بخشی از نیروهای سیاسی در حکومت عراق قرار گرفت.

بر آمد گستردگی جنبش پر توان مردم عراق و شکاف در قدرت سیاسی، به زیر ضرب رفتن دخالتهای رژیم ولایت فقیه است. بر همین منظر این جنبش ضد استبداد ولایت فقیه است. بالندگی این جنبش در کشور همسایه ما، به نفع مردم ایران و همه نیروهای مترقی در منطقه است. ترور فعالان اجتماعی در عراق همچون ترورهای دیگر نیروهای مترقی، از طرف بزدلان ارتجاع صورت گرفته و محکوم است. یاد زنده یادان خالد العکیلی، مسلم هیثم الرکابی، ولید سعید الطائی و شیخ صباح الکرموشی که هر چهار تن نقش موثر در سازماندهی جنبش مردم عراق داشتند جاودانه خواهد بود.



amir September 1, 2015 04:31 AM

ملت های همجوار به پا خیزیم
دوش در دوش هم زنیم فریاد
نیست ونابود باد استبداد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: