آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 شهریور ماه 1394 = 01-09 2015

گاز مصر؛ خبری خوب برای اروپا و بد برای روسیه

اروپا با دسترسي به گاز مصر از وابستگي به گاز روسيه مي کاهد. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، یک حوضه بزرگ گاز طبیعی در آبهای مصر کشف شد. گفته می شود که این حوضه گازی بزرگترین ذخیره گازی در جهان است و می تواند برای ده ها سال نیاز این کشور به گاز را تامین نماید.

کشف حوضه بزرگ گاز طبیعی در مصر می تواند کشفی بزرگ تلقی شود. یک شرکت ایتالیایی به نام "ایتالین امی" این حوضه گازی را کشف کرده است. این شرکت در ماه ژوئن با عقد یک قرارداد دو میلیارد دلاری با قاهره کار جستجوی گاز را آغاز کرد. این شرکت روز یکشنبه از کشف یک ذخیر گازی بزرگ خبر داد.

میزان گاز موجود در این حوزه هشت صد و پنجاه میلیارد متر مکعب گاز در طول یک صد کیلومتر مربع تخمین زده می شود. این شرکت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این منبع گازی بزرگترین منبع گازی در مصر و دریای مدیترانه است. این حوضه گازی احتمالا بزرگترین حوضه گاز طبیعی در جهان است. گاز موجود در این حوضه می تواند نیازهای مصر به گاز طبیعی را برای ده ها سال تامین نماید.

مصری ها دائما با قطع برق مواجهند و کشف این حوضه گاز طبیعی می تواند خبر خوبی برای مصر باشد. این کشف همچنین می تواند تولیدات در مصر را افزایش دهد و به صنایع این کشور جان تازه ای ببخشد. اروپا نیز از این کشف سود خواهد بود. اروپایی ها به لطف گاز موجود در این حوضه می تواند وابستگی خود به گاز روسیه را بکاهد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: