آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 شهریور ماه 1394 = 09-09 2015

رای گیری درباره توافق در سالگرد 11 سپتامبر!

انتظار می رود مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه یازدهم سپتامبر در مورد قطعنامه رد توافق هسته ای با رژیم ایران رای گیری کند.

به نوشته نشریه کنگره آمریکا (هیل)، مقارن شدن زمان رای گیری درباره این قطعنامه با چهاردهمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر تاحدی تصادفی است، اما احتمالا این راهی برای جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای جهت تاکید بر تهدید تروریستی بالقوه رژیم ایران است.

یکی از مشاوران رهبری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رای گیری روز جمعه نهایی نشده است اما محتمل به نظر می رسد.

هنوز مشخص نیست سنا چه زمانی به نسخه مشابه قطعنامه مخالف با توافق هسته ای رای می دهد. سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا و هری رید رهبر اقلیت دموکراتها در سنا درباره ضرورت جمع آوری شصت رای در مورد این طرح اختلاف نظر دارند.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست نوشت: با موضعگیری گروهی از دموکراتهای مردد در سنا به نفع توافق هسته ای، اکنون چهل و دو سناتور علنا از این توافق حمایت کرده اند که برای خنثی کردن تلاش جمهوریخواهان برای رد این توافق کافی است و ممکن است اوباما نیازی به وتو نداشته باشد.

این منبع نوشت: با این حال هنوز تردیدهایی درباره نحوه حفظ توافق هسته ای از جمله امکان توسل به فیلیباستر (طولانی کردن مباحثات) در کنگره وجود دارد و واکنش محتاطانه کاخ سفید و دیگر طرفداران توافق منعکس کننده این حقیقت است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: