آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 مهر ماه 1394 = 23-09 2015

مرعشی "بی‌شرفی" را جبران نكرد، تكرار كرد

جوان آنلاین (پاسداران): پس از اظهارات اهانت‌آميز حسين مرعشي، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي كه تمايل مردم به تكرار دولت‌هاي نهم و دهم را معادل بي‌شرفي دانسته بود و البته با انتقادات فراواني حتي در اردوگاه اصلاح‌طلبي همراه بود، اين انتظار طبيعي وجود داشت كه او به احترام دموكراسي و آراي عمومي از ملت ايران عذرخواهي كند و در مقام جبران اظهارات خود برآيد، اما ‌مرعشي نه‌تنها جبران نكرد و از مردم عذر نخواست كه در مقام دفاع از سخنان خود ظاهر شد.
مرعشي كه پيش از اين در گفت‌وگو با خبرگزاري ايلنا تأكيد كرده بود «اگر كسي از تكرار دولت‌هاي نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود يك ايراني «باشرف» نيست»! به منظور تصحيح سخنان خود و متوقف كردن حجم انتقادات به اظهاراتش، به اين خبرگزاري گفته است: «صحبت من ناظر به آينده بود و تصورم بر اين بود كه بعد از تجربه زيان‌باري كه در عرصه‌هاي مختلف در دولت‌هاي نهم و دهم پيش آمد و بعد از جسارت‌هاي دولتمردان دولت‌هاي نهم و دهم نسبت به مقام‌هاي بزرگ نظام جامعه ما بايد از اين تجربه آموخته باشد كه ديگر چنين فضايي در كشور تكرار نشود.» هرچند حسين مرعشي پس از مواجهه با اعتراضات و انتقادات، در گفت‌وگوي خود سعي كرده اظهارات سابق خود را به نوعي اصلاح كند، با اين حال آنچه ازاين گفت‌وگو نيز برمي‌آيد، نه تنها اصلاحي بر سخنان سابق نيست بلكه اولاً تأكيدي مجدد بر همان اظهارات و ثانياً نسخه‌پيچي براي مردم ايران در آينده است. مرعشي بدون اينكه از مردم به خاطر اهانت‌هايي كه به آنها روا داشته عذرخواهي كند، منتقدان خود را به جعل اظهاراتش متهم كرده و سپس از آينده هم خبر آورده كه: تصور من اين است كه پرهيز از تكرار اين فضا (تكرار دولت‌هاي نهم و دهم) به يك اجماع ملي تبديل شده است. البته آنگونه كه مرعشي اظهارنظر كرده، اگر بخشي از مردم در «آينده» از روي كار آمدن دولت‌هايي شبيه به نهم و دهم نهراسند، همچنان مشمول همان اهانت سابق (بي‌شرف!) خواهند شد. به اين ترتيب، اساساً حسين مرعشي هيچ تغييري در اظهارات خود نداده و بر همان نظر سابقش تأكيد كرده است. نكته جالب توجه اينجاست كه منتقدان مرعشي برخلاف تصور او به يك جريان خاص محدود نمي‌شوند، بلكه اظهارات او چنان سخيف و غيرقابل دفاع است كه صداي يكي از فعالان اصلاح‌طلب آن سوي آب‌ها را نيز در آورد. داريوش سجادي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در واكنش به توهين حسين مرعشي، عضو حزب كارگزاران سازندگي در صفحه شخصي خود در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي با عنوان «حسين مرعشي و شرافت؟!» نوشت: ظاهراً حسين مرعشي از حيث ادبيات و گفتمان، برخوردار از خاستگاهي مشترك با ديگر مرعشي‌ها از جمله عفت مرعشي است!
مشاور سابق كروبي نوشته است: مشاراليه اخيراً ابراز لحيه فرموده‌اند كه اگر كسي از دولت‌هاي نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود يك ايراني «باشرف» نيست! به بياني ديگر ايشان بر اين نكته ابرام ورزيده‌اند كه آنان كه به دنبال تكرار دولت‌هاي نهم و دهمند بي‌شرفند و ايضا آناني كه مانند ايشان (مرعشي) در تلاش براي ممانعت از باز توليد دولت نهم و دهمند في‌الوقوع براي شرف‌شان و صيانت از شرف‌شان اهتمام مي‌ورزند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ادامه تأكيد كرد: ملالي نيست! به هر حال دفاع از دولت نهم و دهم و اعاده حيثيت از ملتي كه دوبار به احمدي‌نژاد رأي دادند و اكنون از جانب مرعشي بي‌شرف توصيف مي‌شوند باشد به عهده همان ملتي كه دوبار به ايشان رأي دادند. وي با بيان اينكه اظهارات مرعشي يادآور جنگ انگليس و فرانسه است، افزود: جنس كينه و غيظ «مرعشيات» نيز خالي از ملاحت توأم با بلاهت نيست و يادآور سفاهت دريا سالار «لرد ولينگتون» در عتابش به «ناپلئون بناپارت» است كه درميانه جنگ‌هاي انگلستان با فرانسه خطاب به بناپارت اظهار داشت: «انگليسي‌ها براي شرف مي‌جنگند و فرانسوي‌ها براي پول!» سجادي در پايان به ادب كردن «لرد ولينگتون» از سوي «ناپلئون» اشاره و خاطرنشان كرد: بناپارت درپاسخ حاذقانه ‌درياسالار به جفنگ افتاده را ادب كرد و گفت كه «طبيعي است هركس براي آن چيزي مي‌جنگد كه ندارد!»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: