آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 مهر ماه 1394 = 01-10 2015

آحرین وضعیت وبلاگ نویس زندانی بیمار

میترا پورشجری ) فعال حقوق بشر)

بعد از گذشت یک ‌هفته از تاریخ آزادی و تبعید پدرم به شهرستان طبس وی را بدون هیچ ‌گونه دلیل قانونی در زندان نگه داشته‌اند.

پدرم محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) نویسنده وبلاگ گزارش به خاک ایران که در سال ١٣٨٩ با حمله نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه در منزل مسکونی خود واقع در کرج دستگیر شد، ابتدا به ۴ سال زندان محکوم و پس از اتمام دوران حبس خود در شهریورماه سال گذشته آزاد شد، ولی بعد از ٣٨ روز آزادی بار دیگر دستگیر و راهی زندان شد. این بار نیز به همان اتهامات قبلی یعنی اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام محکوم شد و یک‌سال حبس و ٢ سال تبعید به شهرستان طبس برایش در نظر گرفته شد، بر طبق آخرین حکم خود می‌باید اول مهرماه از زندان آزاد و به تبعید فرستاده می‌شد ولی با گذشت یک‌هفته نه تنها این اقدام صورت نگرفته و هم‌چنان در زندان به سر می‌برد، بلکه هیچ‌یک از مسؤولان زندان و دادگاه به پدرم و خانواده‌ام پاسخ مناسب و دلیل مشخصی برای این تصمیم ارائه نداده‌اند.

لازم به توضیح می‌دانم که پدرم در مجموع ۵ سالی که تاکنون در زندان بوده است، به دلیل شکنجه‌های روحی و جسمی و شرایط بد بهداشتی، درمانی و غذایی زندان در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد، او از سه سال پیش که سکته قلبی کرده بود نیاز شدید به عمل قلب باز و رسیدگی منظم داشت که متاسفانه تابه حال نه توجه پزشکی صورت گرفته و نه مرخصی درمانی به وی داده شده است. پدرم هم‌چنین از مشکل قند خون بالا، دیسک کمر، ورم غده پروستات، مشکلات گوارشی و سنگ کلیه نیز رنج می‌برد.

تاکنون سازمان‌های حقوق بشری و گزارش‌گر ویژه ایران دکتر احمد شهید بارها به نسبت به وضعیت جسمی پدرم هشدار داده‌اند و خواستار آزادی وی شدند، حتی در داخل زندان نیز چندین دکتر تابه‌ حال تشخیص دادند که پدرم به درمان فوری نیاز دارد و پزشک قانونی زندان حدود یک‌سال و نیم پیش، تشخیص عدم تحمل کیفر برای پدرم صادر کرد، ولی تا همین الان کوچک‌ترین توجه و رسیدگی برای درمان اوانجام نشده است.

هرچند که به طور حتم معتقدم دور دوم دستگیری پدرم تنها پرونده سازی وزارت اطلاعات علیه او بوده است و قطعا پدرم در مدت ٣٨ روز آزادی چه فعالیتی می‌توانسته انجام دهد که برایش ١ سال زندان و ٢ سال تبعید در نظر گرفته شود؟ ولی با این وجود چندی پیش مسؤولان زندان به پدرم گفتند که قاضی اجرای احکام گفته که پدرم به ۵ سال زندان دیگر نیز محکوم شده است و باید حالا حالا در زندان باشد، این موضوع که هنوز روشن نشده و در حد حرف باقی‌مانده، هنوز نه حکمی ابلاغ شده و نه پدرم می‌داند چطور ممکن است و براساس کدام دادگاه و اتهام باید این حکم به او داده شود، با تمامی این‌ها مسؤلان زندان در این مورد هم جوابی درستی نمی‌دهند و علت نگهداری پدرم در زندان بعد از اتمام دوره خود و نبودن ابلاغیه و دستور قضایی، کاملا غیرقانونی است و این بار نمی‌دانم چه خوابی برایش دیده‌اند؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: