آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 مهر ماه 1394 = 03-10 2015

سوریه؛ هشدار اتحادیه اروپا به رژیم ایران

اتحادیه اروپا: بحران سوریه آزمونی برای رژیم ایران است

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه و عربستان بشدت از حملات هوایی روسیه در سوریه نگرانند.

به گفته این منبع، حملات هوایی روسیه قربانی شدن شماری از غیرنظامیان را به دنبال داشته و داعش را هدف قرار نداده است. این اقدامات نظامی تنش بیشتری به وجود خواهد آورد و تنها افزایش تندروی را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه گفته: نبرد روسيه با داعش نيت واقعی اين کشور نيست و و برای حمایت از بشار اسد صورت می گیرد.

لوران فابیوس در گفتگو با سی ان ان افزود: مسکو نیات واقعی خود را بروز داده که همانا حمایت از رژیم اسد است. این اقدام روسیه اقدامی غیراخلاقی است و از جنبه راهبردی نادرست است.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز با اعلام مخالفت کشورش با ائتلاف روسی علیه داعش گفت: زهرِ اسد نمی‌تواند پادزهر درمان سرطان داعش باشد...بدون رفتن بشار اسد، نجات سوریه امکان پذیر نیست.

ائتلاف ملی سوریه (اپوزیسیون) نیز بعد از مداخله روسیه که گروههای درگیر در مناقشه سوریه می گویند فقط این جنگ را طولانی تر خواهد کرد، موضع خود را مبنی بر اینکه اسد باید خارج از هرگونه فرایند سیاسی باشد، تکرار کرد.


بحران سوریه آزمونی برای رژیم ایران است

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم تشکیل دولت انتقالی در سوریه گفت: ایفای نقش اسد در آینده غیرممکن است.

وی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: اگر ما خواهان آمدن رژیم سوریه به میز مذاکره برای یک دولت انتقالی هستیم، باید بر روی آن از طریق آنهایی که روی اسد نفوذ دارند فشار بیاوریم که آنها همان روسیه و رژیم ایران هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: رژیم ایران نفوذ زیادی روی رژیم سوریه دارد و من فکر می‌کنم آنها این موضوع را می‌فهمند که این اولین آزمون آنها برای آن است که ببینیم آیا می‌توانند نقش سازنده‌ای پس از توافق هسته‌ای ایفا کنند.




shahab October 2, 2015 02:39 PM

دوستی جمهوری اسلامی با روسیه
به یاد دوستی خاله خرسه افتادم و آنهم خرس قطبی

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 2, 2015 05:43 PM

ایا برای کسی و یا کسانی این پرسش بوجود امده که چرا تمامی این تحولات بعد از توافق اتمی و ازاد شدن چندین میلیارد دلار مال و منال بلوکه شده اخوندها توسط ایت الله اوبامابوقوع می پبوندد؟ در هم شکستن نیروی مردمی مخالف بشار اسد وبیرون راندن انها از سوریه و جذب انها به بهانه پناهنده کردن در المان واروپابرای چه هدفی اجرامیشودو مخارج سنگین ان را از کجا پرداخت می کنند؟ برای موفقیت در مذاکرات هسته ای چندین ساله جناب اوباما سوریه را دربست به اخوندها و روسیه تحویل داد و موظف شد که سوریه را از مخالفان بشار اسد تخلیه کند و یا انها را به بشار اسد تحویل دهد و یا راهی اروپا کند کلیه مخارج پناهنده های سوریه ای در اروپا بر خلاف تصویر بی خبران اروپا نشین از میلیاردها دلار علی خامنه ای پرداخت خواهد شد تمامی اشک تمساح ریختن دولتمردان امریکایی واروپایی برای ظاهرسازی در مقابل مردمان بی خبر از این توافق است چراغ سبز ورود روسیه و اخوندها به سوریه توسط غربی ها روشن شده است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa October 2, 2015 10:13 PM

تازه اتحادیه اروپا متوجه شده مگر پوتین درامریکا وسازمان ملل نگفت رفتن بشاراسد یک اشتباه بزرگ است ودیدیم بعد ازبرگشت پوتین ازامزیکا به روسیه حمله هوائی ئظامی به سوریه شروع شد هدف پوتین حفظ بشاراسد است
پوتین ازبزدلی حاج اوباما سو استفاده کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: