آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 مهر ماه 1394 = 03-10 2015

ساخت لوازم آرايشی از پساب‌های صنعتی

يک عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکيد بر اينکه اخيرا 150تن ناخن مصنوعي قاچاق وارد کشور شده است، گفت: اگر مردم بدانند مواد آرايشي چيني از پساب‌هاي صنعتي و فاضلاب‌ها ساخته مي‌شود ديدشان نسبت به استفاده کردن از اين وسايل غير‌بهداشتي عوض مي‌شود.

رسول خضري درگفت و گو با خانه ملت،درخصوص تازه‌ترين اخبار ازقاچاق کالا به کشورمان، گفت: هفته گذشته 150 تن ناخن مصنوعي قاچاق وارد کشور شده است، اين محموله 150 تني که حاوي گل مصنوعي،‌پوشاک کودک و جاعينکي هم بوده است، به صورت قاچاق ازامارات وارد کيش و بندرعباس شده است. نماينده پيرانشهربا اشاره به اينکه حتي دربين اين کالاهاي قاچاق پوشاک بچه هم وجود داشته است، افزود: اين براي من بسيار جاي تعجب دارد؛ چرا که اين سوال را د ذهن ايجاد مي‌کند آيا ما توانايي توليد پوشاک کودک را نداريم.

خضري يادآورشد: اکنون که اقتصاد مقاومتي و طرح حمايت ازتوليد داخلي مطرح شده، بايد صادرات را تسهيل و واردات را براساس برنامه‌هاي مدون شده دراقتصاد مقاومتي برنامه‌ريزي کنيم.

اين عضو کميسيون بهداشت تاکيد کرد: اگرمردم بدانند که مواد بهداشتي و آرايشي چيني که وارد کشور مي‌شود از مواد پساب‌هاي صنعتي و فاضلاب‌ها ساخته مي‌شود،ديدشان نسبت به استفاده کردن از اين وسايل غير بهداشتي عوض مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه برخي از کشورها از فاضلاب‌ها يک نوع شکلات توليد مي‌کنند، خاطرنشان کرد: هرچند امروزه مي‌شنويم که آدامس خوکي هم که غير‌بهداشتي است به صورت قاچاق وارد مي‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: